شناسه خبر : 10501

صنعت بیمه در پرداخت خسارت سیل۹۸ باری را از دوش دولت برداشت

صنعت بیمه در پرداخت خسارت سیل98 باری را از دوش دولت برداشت

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: صنعت بیمه در سالی که گذشت تغییر رویه خاصی نداشته ودرجا زدن یا درنهایت تغییر رویه ندادن می‌تواند یکی از تلخی‌های سال ۹۸ برای این صنعت باشد و کارنامه خوبی که در موضوع سیل ابتدای سال ۹۸ در سطح جامعه از خود ارائه داد از شیرینی های صنعت بیمه در سال ۹۸ است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، نیما نورالهی در خصوص تلخ و شیرین های صنعت بیمه در سال 98 در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: کارنامه خوبی که صنعت بیمه در سال98 در موضوع سیل در سطح جامعه ارائه داد از شیرینی های صنعت بیمه  در این سال است بابت اینکه بخش اعظم هرآنچه که پوشش داده شد در خسارت سیل پرداخت شد.

وی ادامه داد:  شرکت های بیمه ای این خسارت را از ظرفیت و منابع خودپرداخت کرده ونه تنها هزینه ای را بر دوش دولت نینداختند بلکه باری را از دوش دولت برداشتند.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اظهار کرد: اینکه صنعت بیمه توانست در سیل ابتدای سال 98 و بعد از آن زلزله ای که در یکسری از استان های جنوبی و غربی کشور رخ داد به تعهدات خود عمل کرده و کارنامه موفقی داشته باشد از شیرینی های سال 98 درصنعت بیمه بوده است.

نورالهی افزود: تمامی این حوادث و خسارت های متعددی که در سال 98 برای کشور به وجود آمد برای کل جامعه تلخ بود و جبران این خسارت ها از نظر هزینه فایده ای روی شرکت های بیمه ای هم تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه مهمترین و اساسی ترین تلخی صنعت بیمه در سال 98 این است که هیچگونه اتفاق جدیدی در این صنعت رخ نداده گفت: در این سال هم صنعت بیمه به حفظ همان رویه های موجود ادامه داده وگرنه اینکه خسارتی پرداخت شود جزئی از ذات کار بیمه است وباید به درستی و به موقع انجام شود.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو تاکید کرد: درجا زدن یا در نهایت کارخاصی انجام ندادن یا تغییر رویه ندادن می تواند یکی از تلخی های سال 98 باشد اما یکسری اتفاقات خوب هم در صنعت رخ داد که از بابت نگاه جدیدی که به حوزه آی تی و تشکیل کمیته های تحول دیجیتال در برخی از شرکت ها اتفاق افتاده که در شرکت بیمه تجارت نو هم انجام شده اما برای رسیدن به نتیجه به زمان نیاز دارد و هزینه بر هم است.

نورالهی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور اتفاق سختی است که پیش آمده و با توجه به اینکه تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم باهم همگرا شدند تااین ویروس را شکست دهند و صنعت بیمه هم با تدبیر بیمه مرکزی در هماهنگی که با شرکت های بیمه ای داشت برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث تا سه ماه آینده به بیمه گزاران مهلت داده است.

وی گفت: این موضوع که مطرح شده از جمله تمهیداتی خوبی است که برای مردم در نظر گرفته شده اما یکسری بار مالی برای شرکت های بیمه ای به همراه دارد که بابت آن شرکت های بیمه ای هماهنگی های لازم را با بیمه مرکزی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: بیمه نامه هایی که توسط شرکت های بیمه ای صادر می شود مبلغی در حدود 4 هزارمیلیارد تومان بوده که بعد از صدور بیمه نامه نمایندگان و شبکه فروش شرکت های بیمه ای باید از بیمه گزاران خود اخذ کنند و مدت زمانیکه این مبلغ می ماند برای شرکت های بیمه ای هزینه دارد.

ارسال نظر