شناسه خبر : 27385

۲۹ مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

۲۹ مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۱ روز چهارشنبه ۱۳ مهر شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه باعث مصدوم شدن تعدادی از افراد و آسیب دیدن بعضی از واحدهای مسکونی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۱ روز چهارشنبه ۱۳ مهر در عمق ۱۰ کیلومتری شهرستان خوی رخ داد. به دنبال این زمین لرزه  ۱۱۱۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند از این تعداد بیش از ۸۰۰ نفر بر اثر ترس و وحشت زلزله هنگام فرار دچار آسیب شدند که اکثر مصدومان مداوا و تنها ۸۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین این زمین لرزه باعث بروز خسارت بالای ۸۰ درصد به۴۶۹ واحد مسکونی شد.

۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند   

۲۹ مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

ساعت ۹:۰۲ : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند.

جواد جنگی با اشاره به وضعیت مدارس آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در شهرستان خوی با بیان اینکه ۸ اکیپ به صورت میدانی از فضاهای آموزشی شهرستان خوی بازدید به عمل آوردند، خاطر نشان کرد: بر اساس برآورده اولیه از ۶۰ آموزشگاه بازدید شده، ۲۹ مدرسه دچار آسیب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تداوم آموزش دانش آموزان مدارس آسیب دیده راهکارهای مناسب را پیش بینی خواهد کرد،گفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله شهرستان خوی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پایان فرآیند بازسازی مدارس آسیب دیده، استفاده از شیفت بعد از ظهر مدارس همجوار و آموزش مجازی در دستور کار قرار دارد.

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

۲۹ مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

ساعت ۱۰:۰۲ : معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی خبرداد.

یاسر رهبردین افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد ۱۳ مهرماه در خوی که خساراتی به واحدهای مسکونی شهرستان وارد کرد با دستور معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی عملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات آواربرداری توسط ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از روستای موسی قلی کندی که کانون زمین لرزه بود آغاز شد که انتظار می رود در کمترین زمان ممکن عملیات آوار برداری انجام شود.

 رهبردین خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات آواربرداری با توجه به سرمای زودرس در منطقه عملیات بازسازی آغاز می شود که همکاری مردم و نهادهای خدمات رسان می تواند در تسریع عملیات یاری رسان باشد.

ارسال نظر