شناسه خبر : 27347

۳۵ هزار اشتغال دانش بنیان طی یک‌سال گذشته ایجاد شد

۳۵ هزار اشتغال دانش بنیان طی یک‌سال گذشته ایجاد شد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی یک سال گذشته ۳۵ هزار شغل جدید در حوزه شرکت‌های دانش بنیان درکشور ایجاد شده که سهم قم حدود ۲ هزار نفر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی خیرالدین روز سه‌شنبه درآیین تودیع و معارفه رییس سابق و جدید پارک علم و فناوری قم، به موضوع دهکده‌های فناوری نیز  اشاره کرد و اظهار داشت:‌  از ۱۰ دهکده فناوری کشاورزی ۶ دهکده در سطح کشور احداث شده که یکی از آنها بزودی در استان قم دایر خواهد شد.

وی مکان مورد نیاز را مهمترین معضل پارک علم و فناوری قم یاد کرد و ادامه داد: رسیدن به مرحله تولید انبوه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، نیازمند اختصاص زمین و تجهیزات لازم است.

وی تصریح کرد: درصورتی که زمین مورد نیاز جهت استقرار شرکت‌های فناوری درقم تامین نشود، به زودی شاهد رخوت و رکود در فعالیت‌های شرکت‌های فناور در این استان خواهیم بود.

خیرالدین اظهار داشت: پارک علم و فناوری قم در دوره جدید باید بتواند تعامل مستمر و سازنده‌ای با دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت قم در علوم انسانی و اسلامی، گفت: فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی بعنوان یک اصل مهم برای رونق حوزه صنایع خلاق و نرم مانند علوم انسانی مورد توجه اندیشمندان و نخبگان قمی باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معافیت مالیاتی به همراه صدور سند اعیانی برای شرکت‌های دانش بنیان از مزیت هایی است که طبق قانون جهش تولید در حوزه شرکت های دانش بنیان عملیاتی شده‌است.

وی با انتقاد از اعتبارات اندک صندوق پژوهش و فناوری قم، بیان داشت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی این صندوق نمی‌تواند نیاز شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کند و لازم است اعتبارات آن افزایش یابد.

وی افزود: حوزه صنعت، معدن و توریست گردشگری مذهبی از ظرفیت‌های بالقوه قم در ایجاد پردیس‌های خصوصی در حوزه پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

خیرالدین همچنین گفت:‌ اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری کشور با عنوان«جهش» زمستان امسال با دبیری پارک علم و فناوری استان قم برگزار خواهد شد.

در این آیین از خدمات هشت ساله سید حسین اخوان علوی تقدیر و خیرالله رهسپارفرد بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قم معرفی شد.

 

ارسال نظر