شناسه خبر : 49455

اختصاصی چابک آنلاین ؛

نرخ پایین بازده دارایی مانعی مهم برای حضور هتلداران در بازار بورس

نرخ پایین بازده دارایی مانعی مهم برای حضور هتلداران در بازار بورس

دبیر جامعه هتلداران ایران، گفت: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی، صنعت هتلداری از نظر نرخ بازده دارایی از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و نرخ بازده این صنعت سال به سال کاهش یافته است.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، کامیار اسکندریون، در گفتگو با چابک آنلاین، اعلام کرد که به جز هتل های دولتی که سود و زیان اقتصادی چندان در اولویت نیست، هتل‌های بخش خصوصی، نسبت به ارزش سرمایه‌ و دارایی  که دارند، سود نمی‌کنند که در این بین برخی از هتل ها فقط می‌توانند هزینه‌های خود را جبران کنند. 

وی، ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، صنعت گردشگری، هتل داری و واحد های اقامتی در کشور نرخ بازدهی لازم را ندارند بنابراین صنعت هتل‌داری به سمت بورسی شدن نمی‌رود، زیرا در حال حاضر این صنعت به اندازه  کافی سودآور نیست.

دبیر جامعه هتلداران ایران، اظهار کرد: برای اینکه هتلداری در ایران به سمت بورسی شدن برود، ابتدا باید این صنعت سودآوری خوبی داشته باشد. 

به گفته وی، وقتی یک صنعت یا صنف سودآور است، سرمایه‌گذاران علاقمند می‌شوند که در آن سرمایه گذاری کنند اما تجربه نشان داده که صنعت هتلداری سودآور نیست، بنابراین طبیعی است که به دلیل عدم سوددهی صنعت هتلداری به سمت بورسی شدن نرفته است.

وی، مدعی شد که با توجه به شرایط اقتصادی، قیمت‌های اقلام مورد نیاز و مصرف در هتل ها  درسالهای قبل تا حدود ۲۲۰ درصد افزایش هم داشته، در حالی که هتل‌ها حداکثر ۲۵ درصد افزایش در نرخ‌ها داشته اند که این افزایش نرخ ها نشان‌دهنده این است که صنعت هتلداری نتوانسته نتایج مطلوبی کسب کند.

 

ارسال نظر