شناسه خبر : 44111

آغاز چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم

آغاز چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از آغاز چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم از اول بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: این پویش ملی تا ۱۵ بهمن ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عباس اسماعیلی صبح امروز سوم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام پویش ملی سلامت فشار خون بالا و دیابت، افزود: پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم پس از اتمام پویش ملی سلامت دیابت و فشار خون، نشان‌دهنده اهمیت تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده است.

وی بیان کرد: این پویش از اول تا ۱۵ بهمن ماه با محوریت دو موضوع تاکید بر مصرف نمک کم اما نمک تصفیه شده یددار و مصرف گروه شیر و لبنیات و اهمیت مصرف آن در تمامی گروه‌های سنی در کشور انجام می‌شود.

اسماعیلی ضمن اشاره به شعار هفته اول چهاردهین پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم "نمک کم اما تصفیه شده یددار" عنوان کرد: نمک‌هایی مانند نمک دریا و نمک‌های رنگی موجود در بازار فاقد استانداردها و تائیدیه وزارت بهداشت هستند و در بسیاری از موارد حاوی سموم و فلزات سنگین‌اند که برای سلامتی بسیار مضر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان این‌که ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت و پرفشاری خون، ارتباط مستقیمی با الگوی تغذیه‌ای فرد دارد، تأکید کرد: کنترل مصرف نمک و نوع نمک بسیار مهم است، زیرا نمک یکی از مهمترین عوامل ایجادکننده و کنترل‌کننده فشارخون و سایر بیماری‌هاست. 

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه شعار هفته دوم چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» است، افزود: شیر یک غذای کامل است و به دلیل دارا بودن پروتئین با کیفیت بالا، انواع مواد معدنی و تعدادی از ویتامین‌ها، نقش مهمی در رشد و حفظ سلامت انسان دارد. شیر و فرآورده‌های لبنی، مهمترین منبع تامین کلسیم هستند و مصرف آن به منظور حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به کاهش مصرف شیر و لبنیات در سال‌های گذشته گفت: سرانه مصرف شیر در سال‌های گذشته به علل مختلفی کاهش یافته و از استانداردهای جهانی بیش‌ از پیش فاصله گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر اطلاع‌رسانی در خصوص پویش ملی سلامت با محوریت تغذیه سالم گفت: امیدواریم با توجه هر چه بیشتر به تغذیه سالم، بتوان نقش مؤثری در راستای تأمین و ارتقاء سلامتی مردم ایفا کرد.

 

ارسال نظر