شناسه خبر : 40631

میانگین تاخیرات پرواز‌ها در شهریور ماه به ۸۱ دقیقه رسید

میانگین تاخیرات پرواز‌ها در شهریور ماه به ۸۱ دقیقه رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در ۱۵۱ هزار پرواز داخلی طی شهریور ماه میانگین تاخیر پرواز‌ها در این بخش به ۸۱ دقیقه رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی‌های صورت گرفته در شهریور ماه  شرکت‌های هواپیمایی اروان و چابهار ایر با ۵۰ و ۴۶ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان به ترتیب با ۱ و ۷ درصد در پرواز‌های برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تأخیرات را دارند به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته اند.

همچنین نسبت به ماه گذشته، شرکت‌های هواپیمایی یزدایر و معراج به ترتیب با ۱۸ و ۱۵ درصد افزایش بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی اروان و آسمان به ترتیب با ۲۵ و ۱۰ درصد کاهش در پرواز‌های برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پرواز‌های تأخیردار را دارند.

شرکت‌های هواپیمایی معراج و زاگرس با ۷۶ و ۷۳ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی طوس ایر و یزد ایر با ۰ و ۵ درصد درکل پرواز‌های دارای مجوز، کمترین درصد پرواز‌های باطل شده را دارند.

شهریور ماه امسال ۲۴ درصد از پرواز‌های برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر هستند  و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پرواز‌های تاخیردار ۸۱ دقیقه است فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت در ماهنامه شامل فرودگاه‌های کیش، قشم، چابهار، ماکو، خلیج فارس (عسلویه)، خارک، سیری، ماهشهر، الوان، آغاجاری، بهرگان و گچساران است.

پیش از این رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفته بود در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر داخلی با حدود ۱۵۱ هزار پرواز داخلی از فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گفته وی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش حدود ۶ میلیون نفر مسافر و ۵۳ هزار پرواز، فرودگاه بین‌المللی مشهد با بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ۲۹ هزار و ۲۵۵ پرواز و فرودگاه بین‌المللی شیراز با حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر و بیش از ۱۲ هزار پرواز رتبه‌های اول تا سوم را در میان فرودگاه‌های کشور به لحاظ تعداد مسافر و پرواز به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره آخرین آمار پرواز‌های نیمه نخت سال در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر داخلی با حدود ۱۵۱ هزار پرواز داخلی از فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

 

ارسال نظر