شناسه خبر : 39544

کشف یک زنبور که شبیه به موجودات فضایی است

کشف یک زنبور که شبیه به موجودات فضایی است

دانشمندان زنبوری انگلی را در منطقه آمازون شناسایی کرده اند که شبیه موجودات فضایی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان یک زنبور انگلی را در آمازون کشف کرده اند که شبیه موجودات فضایی است و خون میزبان خود را قبل از خوردن آن از داخل به بیرون می مکد.

تیم دانشمندان یک ماده بالغ با سر بادام شکل غول پیکر و اندامی لوله مانند را از این حیوان جمع آوری کردند که از آن برای تخم گذاری در قربانیان از جمله کرم ها، سوسک ها و عنکبوت ها استفاده می کند. 

نام زنبور انگلی جدید Capitojoppa amazonica ترکیبی است که به سر بزرگ و شیبه به موجودات فضایی آن، و نام جنس یک زنبور مشابه، اشاره دارد.

////کشف یک زنبور انگلی در منطقه آمازون که شبیه موجودات فضایی است

به گفته براندون کلاریج، نویسنده اصلی مطالعه جدید، این زنبور شکارچی به عنوان «انگل درونی منفرد» شناخته می‌شود: انگلی که یک تخم را درون میزبان خود می‌گذارد، سپس آن میزبان را وقتی بالغ می‌شود، می‌کشد. این زنبور ثابت کرده اشتهای متنوعی به قربانیان از جمله کاترپیلار، سوسک و عنکبوت، دارد.

کلاریج گفت: این زنبور هنگامی که میزبان خود را پیدا کند و به آن متصل شود، جنس ماده با شاخک های خود دیوانه‌وار به آن ضربه می زند و با ایجاد سوراخ درون ان تخم گذاری می کند.

////کشف یک زنبور انگلی در منطقه آمازون که شبیه موجودات فضایی است

با این حال، در مواقعی، زنبور مادر C. amazonica از برخی فعالیت‌های خون‌آشام خود لذت می‌برد. کلاریج افزود: ماده‌ها با دستگاه تخم‌گذاری خود میزبان را می‌کوبند و بدون تخم‌گذاری از آن تغذیه می‌کنند، زیرا این کار به تهیه الزامات تغذیه ای برای بلوغ تخم کمک می کند.

کلاریج با تیمی از محققان و حشره شناسان دانشگاه تورکو در فنلاند کار می کند که از دهه 1990 در حال فهرست نویسی گونه های جدید در پارک ملی آلپاهویائو-میچانای پرو هستند.   

ارسال نظر