شناسه خبر : 24168

آمازون تحویل پهپادی به مشتریان را آغاز می‌کند

آمازون تحویل پهپادی به مشتریان را آغاز می‌کند

فروشگاه اینترنتی آمازون تحویل پهپادی به مشتریان را آغاز می‌کند و لاکفورد کالیفرنیا یکی از نخستین شهرهای کوچکی خواهد بود که امسال از این خدمات بهره‌مند می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، پس از چندین برنامه آزمایشی ویژه از شرکت‌هایی مانند وال‌مارت، یونایتد پارسل سرویس و فدکس کورپ، برای نخستین بارخواهد بود که آمازون سفارش‌های عمومی را با پهپاد تحویل می‌دهد.

این فروشنده آنلاین اعلام کرده که با سازمان هواپیمایی فدرال و مقامات شهر برای دریافت مجوزهای مربوط همکاری می‌کند.

این پهپادها قادرند بالاتر از خط دید پرواز کنند و به نحوی برنامه ریزی خواهند شد تا بسته‌های سفارش را به درب منزل مشتریان در لاکفورد که شهری با حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت است، برسانند.

آمازون آزمایش پهپادهای تحویل کالا را در سال ۲۰۱۳ با هدف رساندن سفارش‌های مشتریان به درب خانه شان در مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر آغاز کرد و در اوت سال ۲۰۱۹ از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کرد با این طرح موافقت کند و در درخواست خود اعلام کرد تحویل کالا با استفاده از پهپاد در مناطق دارای فشردگی جمعیت اندک انجام خواهد گرفت و وزن بسته‌ها پنج پوند یا کمتر (اندکی بیش از دو کیلوگرم) خواهد بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ از پهپاد تحویل کالای برقی جدیدی رونمایی کرد که قادر است حداکثر ۱۵ مایل پرواز کرده و بسته‌هایی با وزن کمتر از پنج پوند را در مدت نیم ساعت به دست مشتریان برساند.

بر اساس گزارش رویترز، آمازون نخستین تحویل به مشتری با پهپاد را در سال ۲۰۱۶ در انگلیس انجام داد و از برنامه خود برای تحویل بسته‌های مشتریان با پهپاد در سال‌های آینده صحبت کرد.

 

ارسال نظر