شناسه خبر : 38781

امکان دریافت گواهینامه پایه سوم برای افراد ناشنوا مهیا شد

امکان دریافت گواهینامه پایه سوم برای افراد ناشنوا مهیا شد

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از امکان دریافت گواهینامه پایه سوم برای افراد ناشنوا خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه افراد ناشنوا و کم شنوایی که متقاضی دریافت گواهینامه هستند، بر اساس داشتن شرایط خاصی می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام نمایند، گفت: کد گواهینامه افراد ناشنوا در بخش نوع گواهینامه با عدد ۱۲ که مشخصا برای این افراد است حک می‌شود و نشان دهنده رانندگی برای افراد ناشنوا خواهد بود.

وی افزود: این افراد می‌توانند ثبت نام خود را انجام داده ،بعد از آنکه کمیسیون‌های پزشکی خود را طی نمودند، اجازه رانندگی دریافت کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: فردی که ناشنوا و کم شنواست و قصد رانندگی دارد ملزم است که در قسمت شیشه عقب حتما علامت ناشنوا را نصب کند تا رانندگان دیگر که در اطراف وی در حال رانندگی هستند از ناشنوا بودن این فرد مطلع شوند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این علامت که به رنگ آبی است و جزء علایم راهنمایی و رانندگی نیز محسوب می‌شود، در قسمت شیشه عقب خودرو نصب می‌گردد و به رانندگان دیگر می‌گوید که برای علامت دادن به راننده ناشنوا باید از زبان دیگری مانند نور و چراغ‌ها استفاده کرد و دیگر از بوق زدن استفاده نکنند.

ارسال نظر