شناسه خبر : 32335

ایران ایر در سال آینده ۹۰ هزار زائر حج را جابجا می‌کند

ایران ایر در سال آینده ۹۰ هزار زائر حج را جابجا می‌کند

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای جابجایی ۹۰ هزار زائر بیت الله الحرام در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ناوگان هما در سال جدید توسعه می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شمس الدین فرزادی پور،  امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص پروازهای حج سال ۱۴۰۲ ایران ایر گفت: درحال برنامه ریزی برای انجام سفرهای حج تمتع سال ۱۴۰۲ با هدف جابجایی ۹۰ هزار زائر بیت الله الحرام هستیم.

وی گفت: در صورت مشخص شدن سطح روابط با عربستان، امکان ورود برای رایزنی بیشتر در باب موضوعات افزایش ظرفیت پروازها، سوختگیری در فرودگاههای عربستان و تعدیل قیمت پروازهای حج وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه تعداد ناوگان برای پروازهای حج افزایش نیافته اما تعداد زائران رو به افزایش است، گفت: موضوع ارتقا و توسعه ناوگان در دستور کار است و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ ورود ناوگان جدید را داشته باشیم.

وی گفت: توسعه ناوگان در هما متاثر از موضوعات سیاسی و اقتصادی است ودر همین راستا امیدواریم در سال آینده با بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی، برنامه توسعه ناوگان وارد مرحله عملیاتی شود.

فرزادی پور توضیح داد که گام اول ایران ایر ارتقای ناوگان و حفظ سرمایه موجود است تا هواپیماهای زمینگیر را سر خط بیاوریم و بتوانیم به تقاضای سفر پاسخ کافی دهیم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ۱۴ هواپیمای فعال داریم که در سفرهای نوروزی سر خط است و در صورت تامین قطعه می‌توانیم تا ۳۵ فروند هواپیمای موجود را سرخط آوریم.

مدیرعامل ایران ایر هم چنین با اشاره به نرخ گران تعرفه نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای کشور گفت: تعرفه‌ها گی فرودگاهی با هزینه‌های پرداخت ایرلاین‌ها هم خوانی ندارد و خرسندیم که دولت در اصلاح نرخهای فرودگاهی درحال تلاش است.

به گفته فرزادی پور امسال قیمت پرداختی قطعات در بازار جهانی ۲ برابر شد و همزمان قیمت دلار نیز از نظر ریالی تا دو برابر در داخل افزایش یافت که منجر به افزایش هزینه‌های ایرلاین‌ها شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین از پیگیری برای خروج قطعی ساختمان‌ها و املاک مازاد ایران ایر از لیست مولدسازی دارایی‌ها خبر داد و گفت: مکاتبات اداری در همین راستا انجام شده است.

ارسال نظر