شناسه خبر : 32090

نتایج فاجعه بار برای یک تکنولوژی پیشرفته برای کاهش تصادفات

نتایج فاجعه بار برای یک تکنولوژی پیشرفته برای کاهش تصادفات

انجمن اتومبیل سازی آمریکا با استفاده از خودرو‌هایی که به سیستم‌های ترمز اضطراری و هشدار تشخیص عابر پیاده مجهز بودند، سری تست هایی را انجام داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که خودروسازان مشغول به استفاده از سنسور‌ها و سیستم‌های مختلف درون خودرو‌های خود هستند تا بتوانند آن آمار مرگ و میر ناشی از رانندگی‌های بد را کاهش دهند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این سیستم‌ها آنچنان که باید عمل نمی‌کنند و از جان عابرین پیاده محافظت نمی‌کنند.

انجمن اتومبیل سازی آمریکا با استفاده از خودرو‌هایی که به سیستم‌های ترمز اضطراری و هشدار تشخیص عابر پیاده مجهز بودند، سری تست‌هایی را در یک دوره بسته با ماکت‌های عابر پیاده انجام داده است. نتیجه بدست آمده ناراحت کننده بود. در ۶۰ درصد موارد خودرو‌ها عابرین پیاده را زیر گرفتند و این تنها در حالی است که این آزمایشات در روز روشن و با سرعت تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت انجام گرفت.

سپس محققین مدل‌های بزرگسال را با نمونه‌های کودکانه جابه‌جا کردند و نتایج از آن هم بدتر شد و تا ۸۹ درصد افزایش یافت. انجام آزمایش در شب یا با سرعت بالاتر نتایج این چنین را به همراه داشت. به گفته AAA این سنسور‌های به اصطلاح پیشرفته کارایی خود را در شب از دست می‌دهند و هیچ یک از خودرو‌ها قادر به تشخیص عابرین در شب نبودند.

در این آزمایشات از ۴ خودرو ۲۰۱۹ استفاده شد که شامل شورولت Malibu، هوندا Accord، تسلا مدل ۳ و تویوتا Camry بود. تمامی این خودرو‌ها برای محاسبه دینامیک و اطلاعات بصری آن‌ها به دوربین و سنسور مجهز بودند.

با این حال، این فناوری‌های جدید همچنان می‌تواند در برخی موارد به راننده هشدار دهند و احتمال تصادفات را کاهش دهد، اما نمی‌توان به صورت قطعی به آن‌ها اطمینان کرد. خودروسازان در مسیر درستی برای توسعه و بهبود این سیستم‌ها قرار دارند، اما رسیدن به نتیجه درست و مطلوب نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

ارسال نظر