شناسه خبر : 31868

فوت روزانه ۴۵ نفر در تصادفات جاده‌ای

فوت روزانه ۴۵ نفر در تصادفات جاده‌ای

صادقی گفت: خسارت تصادفات سالیانه معادل ۴ تا٧ درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه شیب نزولی حوادث جاده‌ای  سال٨۴ مطلوب بوده است، افزود: متاسفانه این رقم امسال نسبت به سال قبل ١٠ درصد افزایش داشته است که باید علت آن بررسی و رفع شود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور تاکید کرد: باید بررسی کرد چقدر از فناوری‌های نوین برای کاهش تصادفات جاده‌ای می‌توان بهره برد همچنین وضعیت ارتقای استاندارد کیفی خودرو‌ها خصوصا در سیستم پیشرفته ترمز و ایربگ در کشور چگونه است و زمان حضور طلایی در محل بروز تصادفات و عملکرد واحد‌هایی که در این رابطع موثر هستند، چکونه است.

صادقی اضافه کرد: بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور روزانه ۴۵ نفر کشته، هزار نفر مجروح و ١٠٠ نفر معلول و هزار میلیارد ریال خسارت و کاهش درآمد ٢٠٠ خانوار ایجاد می‌شود که آمار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه آمار تصادفات جاده‌ای سالیانه نشان می‌دهد، خسارت تصادفات سالیانه معادل ۴ تا٧ درصد تولید ناخالص داخلی است و ٣٧٠ هزار مجروح و ۴۵ تا ۶٠ هزار معلول و حدود ٣ هزار معلول قطع نخاع به بار می‌آورد که ١٠ درصد از قربانیان را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهد و ۶٢ درصد از این افراد در سن مولد هستند.  

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور تاکید کرد: ۶٠ درصد جراحات منجر به فوت ناشی از رانندگی است، تصادفات یکی از مهمترین عوامل توسعه اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حوادث جاده‌ای را باید جدی بگیریم و تلاش برای کاستن فراوانی شان کنیم، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای کاهش امار تصادفات جاده‌ای استفاده کنیم. باید دید چرا قوانین اجرا نشده است، موانع چیست و ظرفیت دادستانی برای رفع این مشکل چه مواردی است؟  

 

ارسال نظر