شناسه خبر : 31881

مصرف آب روزانه تهران معادل آکواریومی به مساحت پارک ملت

مصرف آب روزانه تهران معادل آکواریومی به مساحت پارک ملت

خانه تکانی غیر اصولی در تهران زمینه رشد نجومی مصرف آب را فراهم کرده و در هفته اول اسفند در هر روز، آبی معادل یک آکواریوم فرضی به مساحت پارک ملت و ارتفاع ۹ متر مصرف شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب تهران در هفته اول اسفندماه سال جاری مصرف آب شهر تهران بین 3 میلیارد لیتر تا 3 میلیارد 100 میلیون لیتر در شبانه روز است و پیش‌بینی می شود این میزان تا پایان سال به 3 میلیارد و 300 میلیون لیتر در شبانه روز برسد.

به استناد آمار مذکور، مصرف آب شرب پایتخت در مدت مشابه سال گذشته بین 2میلیارد 800 تا 2 میلیارد و 900 میلیون لیتر در شبانه روز بوده است. در حقیقت در این بازه زمانی مصرف آب شرب در تهران 7 درصد افزایش یافته است.

برای درک عدد نجومی مصرف آب در تهران فرض کنید، یک آکواریوم به مساحت کل پارک شهر یعنی 340 هزار متر مربع با ارتفاع 9 متر ساخته شود، میزان آب تصفیه شده بهداشتی که در یک روز هفته اول اسفند در تهران مصرف می‌شود، زمینه سرریز شدن این آکواریوم فرضی از آب را فراهم می‌کند.

 با توجه به بررسی‌های میدانی آغاز تمیزکاری واحدهای مسکونی به شیوه غیر اصولی در ایام نزدیک به سال نو در قالب پدیده‌ای تحت عنوان «خانه‌تکانی» دلیل اصلی افزایش مصرف آب پایتخت است و همین مسئله زمینه ایجاد فشار شدید بر منابع آبی پایتخت را فراهم کرده است.

ارسال نظر