شناسه خبر : 29245

تأسیس داروخانه‌هادر یک سال گذشته ۳۰ درصد رشد کرد

تأسیس داروخانه‌هادر یک سال گذشته ۳۰ درصد رشد کرد

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران، گفت: اگر طرح دارویاری اجرا نمی شد، اوضاع کنونی دارو در کشور بدتر شده بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، آرش محبوبی، به دلایل بروز کمبود دارو در کشور اشاره کرد و افزود: دو دلیل برای بروز این کمبود وجود دارد؛ نخست، سوءمدیریت و دوم، مصرف دارو است.

وی با انتقاد از دخالت‌های نهادهای غیرمرتبط در حوزه سلامت، گفت: دارو یک حوزه تخصصی است، اما می‌بینیم آدم‌های فاقد تخصص از نهادهای غیر مرتبط در این حوزه دخالت می‌کنند که هنوز هم این دخالت‌ها ادامه دارد.

محبوبی همچنین به موضوع مصرف دارو اشاره کرد و افزود: ما دو نوع مصرف داریم که یک نوع آن، مصرف در داروخانه‌ها است و نوع دوم آن، مصرف توسط مردم است.

وی با انتقاد از افزایش بی رویه تأسیس داروخانه‌ها، گفت: در یک سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی داروخانه‌های بخش خصوصی بوده ایم که این داروخانه‌ها نیاز به «انبارک» دارند و داروها در این انبارک ها نگهداری می‌شود.

محبوبی ادامه داد: به تبع افزایش داروخانه‌ها، تولید افزایش نمی‌یابد و در نتیجه، داروهای تولیدی در کشور در بین تعداد بیشتری از داروخانه‌ها توزیع می‌شود و در انبار داروخانه‌ها می‌ماند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران، به طرح دارویاری اشاره کرد و گفت: اگر طرح دارویاری اجرا نمی‌شد، اوضاع کنونی دارو بدتر شده بود.

وی افزود: البته برای موفقیت طرح دارویاری، سازمان برنامه و بودجه باید به بیمه‌ها بودجه تزریق کند. زیرا، اگر بودجه دارویاری به موقع در اختیار بیمه‌ها قرار نگیرد، داروخانه‌ها نیز دچار مشکل نقدینگی خواهند شد و ما نگران همین موضوع هستیم.

ارسال نظر