شناسه خبر : 27661

یک دهم افراد در جهان با سوء تغذیه مواجه‌اند

یک دهم افراد در جهان با سوء تغذیه مواجه‌اند

سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) اعلام کرد که از هر ۱۰ نفر در جهان، تقریباً یک نفر با سوءتغذیه مواجه هستند و بیش از سه میلیارد نفر توانایی پرداخت یک رژیم‌ غذایی سالم را ندارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، روز جهانی غذا که امسال در ۱۶ اکتبر برگزار می‌شود، یادآوری سالیانه این است که ناامنی غذایی و سوء‌تغذیه همچنان گسترده است و به لطف طیف وسیعی از تهدیدات جاری، از جمله تغییرات آب‌وهوایی، تورم، درگیری‌های ژئوپلیتیکی و غیره، در حال بدتر شدن است.

فائو می گوید دولت‌ها باید حمایت خود از کشاورزی را برای کمک به بهبود تولید پایدار غذاهای مغذی تر ارزیابی کنند. فائو می‌گوید دسترسی و در دسترس‌ بودن مواد غذایی مغذی به طور فزاینده‌ای به دلیل چالش‌های جهانی فعلی با مشکل مواجه می‌شود.

فائو با توجه به روز جهانی غذا می‌گوید: «در مواجهه با بحران‌های جهانی، راه‌حل‌های جهانی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. با هدف تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر، می‌توانیم سیستم‌های کشاورزی را متحول کرده و با اجرای راه‌حل‌های پایدار و کل‌نگر که توسعه در بلندمدت، رشد اقتصادی فراگیر و انعطاف‌پذیری بیشتر را در نظر می‌گیرند، پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

فائو همچنین می‌گوید پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ۶۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ همچنان با گرسنگی مواجه خواهند بود و این هست درصد از جمعیت جهان است.

بر اساس گزارش ویفروم، گزارش وضعیت امنیت‌غذایی و تغذیه سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌متحد (فائو) در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که گرسنگی در جهان در سال گذشته افزایش یافته است و تخمین می‌زند که در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر گرسنگی قرار گرفته‌اند.

 

ارسال نظر