شناسه خبر : 27017

تمام ورزشکاران می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند

تمام ورزشکاران می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند

سردار مهری گفت: افرادی که در کنکور امسال قبول شده اند می‌توانند به صورت سیستمی درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به آغاز مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، تمام افرادی که در کنکور قبول شده اند می‌توانند در خواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی ثبت کرده و به صورت خودکار و سامانه‌ای جواب درخواست از سازمان وظیفه به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

وی گفت: مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «پلیس من» درخواست معافیت تحصیلی دهند.

وی ادامه داد: حدود ۳ میلیون نفر وارد غیبت سربازی شدند؛  حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد قوانین را رعایت نکرده و مشمول غایب شده اند.

سردار مهری تصریح کرد: عدم استخدام در دستگاه‌های دولتی و جریمه کارفرما حین استخدام در دستگاه‌های خصوصی، عدم خروج از کشور و نپرداختن وام بانکی به این افراد از جمله محرومیت های پیشروی مشمولان غایب است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ قانونی راجع به خرید سربازی نداریم.

تمام ورزشکاران می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند

مهری گفت: تمام افرادی که در بازی‌های المپیک بتوانند مقام بیاورند، معافیت به آنها تعلق می‌گیرد. سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال هم شامل معافیت هستند، در نتیجه تمامی افرادی که ورزشکار هستند می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی افرادی که از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه اعلام می‌شوند فقط دوره آموزشی دارند و باقی مدت سربازی بر آنها بخشیده می‌شود و به آنها کارت پایان خدمت داده می‌شود.

وی گفت: نخبگان غایبی که خارج از کشور هستند اگر پروژه تحقیقاتی در کشور انجام دهند نیز برایشان کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

مشمولان عازم اربعین

۱۲۵ هزار مشمول غیرغایب به اربعین رفتند

رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه اگر سامانه‌های اینترنتی مشکلی داشت افراد می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، تصریح کرد: درخواست خروج برای مشمولان غیرغایب در اربعین اینترنتی ثبت شد؛ ۱۲۵ هزار مشمول غیرغایب به صورت اینترنتی و حضوری برای خروج از کشور ثبت نام کردند و از کشور خارج شدند و اکثر این افراد به کشور برگشتند.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار نفر در اربعین خدمات سربازی را از سازمان وظیفه عمومی گرفتند. امسال دانشجویان فرصت ۲ ماهه برای خروج از کشور (مجوز خروج از کشور) داشتند تا بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند؛ این در حالی است که در سال‌های قبل این فرصت یک ماهه بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر اینترنتی و بیش از ۲۵ هزار نفر فیزیکی توانستند در مرز‌ها خدمات مربوط به وظیفه عمومی را دریافت کنند.

مهری تصریح کرد: تا به امروز حدود ۳ میلیون نفر مشمول غایب داریم، بیش از ۲۱ میلیون فرزند پسر در سال‌های ۵۵ تا ۸۳ داریم و عددِ ۳ میلیون نفر نشان می‌دهد ۸۵ درصد از فرزندان ذکور به قانون احترام گذاشته‌اند.

وی افزود: تمام افرادی که مشمول غایب بودند از سال ۹۴ تا ۹۷ یعنی بیش از ۸ سال غیبت داشتند که می‌توانستند با پرداخت جریمه کارت معافیت داشته باشند و دیگر خبری از خرید خدمت نیست و مهلتش تمام شده است.

خدمت سربازی

سرباز فراری‌های متاهل  می‌توانند از ۲ ماه کسر خدمت استفاده کنند

وی ادامه داد: پسرانی که پدرشان فوت کرده است و یا مادرشان طلاق گرفته است می‌توانند درخواست کفالت بدهند تا در شورا برای شرایط این افراد تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: حقوق سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت هستند اگر مجرد باشند ۴ میلیون و اگر متأهل باشند حدود ۶ میلیون است. البته سربازی که در شهر خودش و در شرایط عادی است حدود ۲ میلیون حقوق می‌گیرد. 

مهری  تصریح کرد: افرادی که از سال ۹۹ غیبت کرده‌اند و یا سرباز فراری هستند در شرایطی که متأهل باشند می‌توانند از ۲ ماه کسر خدمت استفاده کنند.

وی گفت: علیرضا بیرانوند غایب نیست و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود: چهار سالی می‌شود مهارت آموزی شغلی در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته است. سربازان منقضی خدمت که دارای مهارت هستند می‌توانند از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

مهری گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان به سربازان منقضی خدمت که دوره‌های مهارت آموزی را گذراندند داده شد. البته افرادی که از سال ۹۶ منقضی خدمت شده‌اند و دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی افرادی که به سن مشمولیت می‌رسند یعنی ۱۸ سال تمام دارند باید به سربازی بیایند، اگر فردی بیمار باشد می‌تواند از درخواست کمیسیون پزشکی اقدام کند، در مورد کفالت هم می‌تواند از قانون در صورت داشتن شرایط استفاده کند.

  • حسین پورعبدی

    سلام من در رشته پرورش اندام قهرمان کشور عضو تیم ملی و قهرمان جهان هستم آیا تخفیف برای خدمتم اجرا میشه؟۲۰سالم هست

ارسال نظر