شناسه خبر : 26909

اطلاعات سازمان امور مالیاتی درباره خانه‌های خالی ناقص است

اطلاعات سازمان امور مالیاتی درباره خانه‌های خالی ناقص است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید با وجود اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد اما سازمان امور مالیاتی هنوز به اطلاعات کامل نیز در این حوزه دست نیافته و اطلاعاتش بسیار ناقص است.

خبرگزاری چابک آنلاین به نقل از خانه ملت،  بررسی و تصویب شور دوم طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی به اتمام رسید، طرحی که دولت نیز بر تاثیر مثبت آن بر کاهش دلالی در بازار مسکن، ارز و خودرو صحه گذاشته است از آنجاکه دولت نیز با این طرح موافق است از رئیس کمیته مالیاتی مجلس وضعیت زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای آن را جویا شدیم.

 محمد صفائی دلوئی، درباره اقدامات سازمان امور مالیاتی برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز جهت اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در حال حاضر هرچند زیرساخت‌ها تا حدود زیادی وجود دارد اما اطلاعات موردنیاز در این حوزه موجود نیست زیرا بین شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امورمالیاتی ارتباط لازم وجود نداشته و این موضوع با کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد اما سازمان امور مالیاتی هنوز به اطلاعات کامل نیز در این حوزه دست نیافته و اطلاعاتش بسیار ناقص است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: امیدواریم این موضوع نیز پیگیری شود تا نتایج به دست آید زیرا با تحقق ین مهم می‌توان سوداگری در بازار مسکن را تا حدود زیادی کاهش داد.

ارسال نظر