شناسه خبر : 24939

۱۵۶۰⁩ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی در سطح کشور وجود دارد

۱۵۶۰⁩ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی در سطح کشور وجود دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،گفت: ۱۵۶۰واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی در سطح کشور وجود دارد و از ابتدای سال جدیدتاکنون ۵۰ واحد خوابگاه متأهلی کلنگ‌زنی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، هاشم داداش‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از سایت تیراندازی اهداف پروازی دانشگاه زنجان، به وضعیت خوابگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: شرایط بیماری کرونا باعث شد که نوع نگاه متولیان به خوابگاه‌های دانشجویی تغییر کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خوابگاه‌های دانشجویی طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و نبود دانشجویان، بهسازی و بازسازی شدند، ابراز داشت: در کل خوابگاه‌ها دو نوع هستند؛ اول خوابگاه‌های خودگردان و دوم خوابگاه‌های استیجاری که با شیوع بیماری کرونا هر دو نوع خوابگاه‌ها تعطیل شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به فعالیت خوابگاه‌های متاهلی اشاره کرد و گفت: در بخش خوابگاه‌های متاهلی متاسفانه سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام نشده است؛ با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از دانشجویان به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کرده‌اند.

داداش پور تاکید کرد: دانشجویی که در مقطع تحصیلات تکمیلی است وارد مرحله ازدواج نیز شده، پس طبیعی است که دانشگاه‌ها به سمتی حرکت کنند که خوابگاه‌های بیشتری به خصوص برای متأهلان در نظر گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۱۵۶۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی در سطح کشور وجود دارد، افزود: در سال جدید ۵۰ واحد خوابگاه متأهلی کلنگ‌زنی شده است و در تلاش هستیم که حداکثر نیاز دانشجویان را در زمینه اسکان دانشجویی فراهم کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به لزوم سرمایه‌گذاری در بخش تجهیز و بازسازی خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بخش عمده خوابگاه‌های دانشجویی متعلق به دانشگاه‌ها است و باید تلاش کنیم تا مهرماه سال‌جاری سرمایه‌گذاران را برای حضور در این برنامه‌های ساخت و بازسازی و فضای اسکان و جبران کمبودهای خوابگاه دانشجویان ترغیب کنیم.

داداش پور، به سطوح دانشگاه‌ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه‌ها ۳ سطح عمده دارند. برخی دانشگاه‌ها به لحاظ ابعاد کوچک هستند و در شهرهای کوچکی واقع شده‌اند و خوابگاه‌های استیجاری شامل این دانشگاه‌ها نمی‌شود.

وی گفت: همچنین تعدادی دانشگاه‌ها تازه تاسیس هستند و خوابگاه‌های دولتی نیز در این مراکز شکل نگرفته است؛ البته در سالیان گذشته نیز با توجه به شرایط موجود سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه صورت نگرفته است.

ارسال نظر