شناسه خبر : 24885

سهم ۸۳ درصدی فروش اوراق از معاملات بازار سرمایه

سهم 83 درصدی فروش اوراق از معاملات بازار سرمایه

سهم اوراق بدهی در معاملات بازار سرمایه به بیش از ۸۳ درصد رسیده است. این در حالی است که ارزش معاملات خرد در هفته دوم تیرماه با افت مواجه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بازار سرمایه در هفته گذشته با افت در ارزش معاملات خرد مواجه شده است. اما در همین هفته که رکود در بورس موج می‌زند، معاملات اوراق بدهی رونق خاصی داشت و 83 درصد از ارزش کل معاملات بورس را به خود اختصاص داد.

به عبارت دیگر، در هفته اخیر که روند تغییرات ارزش معاملات سهام نزولی بود، سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام افزایش یافت.

در هفته دوم تیرماه، به طور میانگین ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 30 هزار و 924 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته رشد را نشان می‌دهد. در هفته اخیر به طور میانگین 83 درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت.

در هفته گذشته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 125 هزار میلیارد تومان بود.

1

ارزش معاملات اوراق بدهی در اولین روز کاری هفته 19 درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌ شد. روز یکشنبه سهم اوراق 22 درصد شد و روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس 95 درصد معاملات بازار را تشکیل می ‌داد.

2

روز سه ‌شنبه ارزش معاملات اوراق به 11 هزار و 606 میلیارد تومان رسید که 63 درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات اوراق به 14 هزار و 920 میلیارد تومان افزایش یافت که 72 درصد از معاملات بازار سهام را تشکیل می ‌دهد.

رونق معاملات اوراق در بازار سرمایه می‌تواند به عنوان یک رقیب برای بازار سهام شناخته شود و در صورتی که ارزش معاملات خرد در بورس با افزایش روبرو نشود، می‌تواند هشدار عمیق شدن رکود در بورس را به صدا در بیاورد.

 

ارسال نظر