شناسه خبر : 24754

۵۰ درصد طلاق های کشور در ۱۰۰ شهر کوچک اتفاق می افتد

۵۰ درصد طلاق های کشور در ۱۰۰ شهر کوچک اتفاق می افتد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس بررسی ها، ۵۰ درصد طلاق های کشور در ۱۰۰ شهر کوچک اتفاق می افتد و اگر بتوانیم شهرستان ها را در بحث آموزش ها و کارگاه ها حمایت کنیم، این وضعیت بهتر می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی متقی فر امروز ۱۳ تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان اظهار کرد: شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی، برای بررسی مسائل و موانع امور جوانان در حوزه های مختلف است و فلسفه اینکه دستگاه های مختلف عضو این ستاد هستند، هم افزایی برای رفع مشکلات، موانع و مسائل جوانان است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که داریم این است به ندرت شاهد هم افزایی بین دستگاه ها برای رفع موانع هستیم، افزود: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی توان برطرف کردن مشکلات را ندارد و استانداری باید هم افزایی دستگاه ها در حوزه ازدواج، کاهش طلاق، اشتغال و کارافرینی را پیگیری کند و گزارش دستگاه ها را در این زمینه بخواهد.

متقی فر تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۸ نرخ ازدواج در کشور به شدت کاهش پیدا کرد و در دو سال اخیر شاهد رشد واقعه ازدواج بوده ایم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت:کمترین ازدواج در استان های برخوردار شکل می گیرد و استان هایی که محرومیت بیشتری دارند، ازدواج در آنها بیشتر است به عنوان مثال در ۱۵ سال گذشته در هیچ استانی شاهد افزایش ازدواج نبودیم به جز سیستان و بلوچستان.

وی اظهار کرد: ارزیابی استان ها به واسطه نرخ مقطعی کار درستی نیست و باید ارزیابی را در فرآیند بررسی کرد یعنی ببینیم در ۱۰ سال گذشته چه اتفاقی افتاده است.

متقی فر بیان کرد: براساس بررسی ها، ۵۰ درصد طلاق های کشور در ۱۰۰ شهر کوچک اتفاق می افتد و اگر بتوانیم شهرستان ها را در بحث آموزش ها و کارگاه ها حمایت کنیم، این وضعیت بهتر می شود.

وی افزود: ۴۵۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کشور داریم و حاضریم اگر دستگاه ها در بحث مکان به ما کمک کنند، هزینه مشاور و مجوز و هزینه مشاوره ها را تقبل کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: استفاده از تمام ظرفیت های مردمی مورد تاکید است. ما سمن های فعالی داریم اما باید گروه های جهادی، تشکل های مردمی و ... در حوزه های فرهنگی اجتماعی کمک کنند.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش و کارگاه های آموزشی برای ازدواج و خانواده هر دستگاهی با ما همکاری کند، تعامل ویژه ایخواهیم داشت.

متقی فر در پایان افزود: در استان کرمان ۲۸ هزار و ۹۱۷ نفر از اول امسال برای وام ازدواج ثبت نام کردند که ۷۹۶۴ نفر وام را دریافت و ۱۶ هزار و ۸۶۵ نفر در صف هستند که حل این مسئله، این دستور مستقیم استاندار را می طلبد.

 

ارسال نظر