شناسه خبر : 23700

لنز تماسی هوشمند برای درمان اختلالات چشمی ساخته شد

لنز تماسی هوشمند برای درمان اختلالات چشمی ساخته شد

محققان لنز‌های تماسی هوشمندی ساخته‌اند که می‌تواند فشار داخل چشم را کنترل و در صورت لزوم دارو‌های درمان گلوکوم را به بیماران تزریق کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بخشی از آزمایش انجام شده توسط محققان درباره لنز تماسی هوشمند در مجله علمی Nature منتشر شده است. تیم مطالعه از دانشگاه Sun Yat-Sen در چین لنز تماسی جدید را روی موش و خرگوش آزمایش کردند. بیماری گلوکوم به معنای فشار زیاد داخل قسمت های خاصی از چشم است که منجر به آسیب به عصب بینایی می شود.

فشار چشم، اما لنزهای تماسی جدید می توانند به طور مداوم فشار داخل چشم را در حین استفاده اندازه گیری کنند و هنگامی که فشار به درجه معینی رسید، به طور خودکار قطره های درمانی را در سپتوم شبکیه تخلیه می کند و فشار را بلافاصله تثبیت می کند و از آسیب به عصب بینایی جلوگیری می کند.

درمان بیماری چشم لنز جدید از دو لایه شیشه ای بین آن ها تشکیل شده است که یک محفظه هوا متصل به سیستم میکروالکترونیک است و با افزایش فشار داخل چشم، حفره هوای موجود در لنز فشرده می شود تا سیستم الکترونیکی تزریق قطره به طور خودکار فعال شود. به گفته وب سایت Medical Express که متخصص در تحقیقات پزشکی است، محققان تایید می کنند که این لنز به صورت بی سیم و بدون باتری کار می کند و می توان از آن برای درمان تعدادی از بیماری های چشمی مختلف استفاده کرد.

محققان این لنز تماسی هوشمند را روی موش ها و خوک ها آزمایش کردند و دریافتند که این لنز می تواند فشار چشم را به طور مداوم بدون مشکل کنترل کند و در صورت لزوم بدون هیچ گونه دخالت خارجی، "بریمونیدین" درمانی را تزریق کند.

ارسال نظر