قیمت نفت پس از تنش‌های دریای سرخ به ۷۹ دلار رسید

قیمت نفت پس از تنش‌های دریای سرخ به 79 دلار رسید

با توجه به این که آمریکا نتواست خیال شرکت‌های کشتیرانی را برای عبور از دریای سرخ راحت کند، قیمت نفت به بالای ۷۹ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، ماموریت دریایی به رهبری آمریکا برای کاهش حملات یمنی‌ها و کم کردن نگرانی‌های گسترده برای عبور ایمن کشتی‌های نفت از دریای سرخ شکست خورده است، زیرا ناوگان‌های بزرگ دریایی هنوز دوری از تنش‌ها را انتخاب می‌کنند، این را ییپ جان رانگ، تحلیلگر بازار نفت در بانک ING می‌گوید.

به نوشته رویترز، واشنگتن به دنبال ایجاد ائتلافی است تا از حمله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ جلوگیری کند.

حدود 12 درصد ترافیک دریایی جهان از دریای سرخ می‌گذرد، اما تاثیر آن بر عرضه نفت کم شده، زیرا تحلیلگران می‌گویند بیشتر محموله‌های نفتی از تنگه هرمز می‌گذرد.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران همچنان با دقت وضعیت دریای سرخ را رصد می‌کنند، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

 هر بشکه نفت برنت با 9 سنت افزایش 79.32 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 97 سنت افزایش 73.44 دلار معامله شد.

قیمت‌ها دیروز هم به علت نگرانی از اختلال تجارت جهانی و تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه، بیش از یک درصد افزایش یافت.

از طرفی بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واشنگتن 2.1 میلیون بشکه نفت برای تحویل در ماه فوریه خریده که در این صورت مجموع خریدهای نفتی این کشور برای پر کردن ذخایر راهبردی آن به حدود 11 میلیون بشکه در روز می‌رسد. آمریکا سال گذشته به صورت بی‌سابقه ذخایر راهبردی خود را خالی کرد و فروخت.

 

ارسال نظر