شناسه خبر : 49153

اختصاصی چابک آنلاین؛

مناطق جنوبی پایتخت بیشترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص داد

مناطق جنوبی پایتخت بیشترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص داد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، اعلام کرد که فعالیت خرید و فروش املاک نسبت به سال گذشته کاهش داشته هر چند که خرید وفروش خانه‌های کوچک همواره مورد متقاضیان بوده ودرشرایط کنونی، مناطق جنوبی تهران بیشترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص داده است.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، کیانوش گودرزی در گفتگو با چابک آنلاین در رابطه با راه اندازی سامانه خودنویس در وزارتخانه راه وشهر سازی گفت: سامانه ها تنها برای تسهیل در امور راه اندازی می‌شوند هرچند که سامانه خودنویس تاثیری بر کاهش یا افزایش قیمت مسکن ندارد.

وی، با بیان اینکه درسامانه، بخش متعاملین خارج از دفاتر املاک دارای مشکل بوده، افزود که افراد می‌توانند بدون پرداخت کمیسیون و حق الزحمه مشاوران املاک، قرارداد بنویسند که یک دوگانگی ایجاد می‌کند و درآمد صنف را کاهش می‌دهد و ادامه داد که این موضوع باعث کاهش درآمد و تبدیل شدن شغل مشاوران املاک به یک شغل عمومی می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، درعین حال گفت که این سامانه از تکنولوژی آمار و اطلاعات بهره می‌برد که در گذشته به این اندازه در صنعت مسکن وجود نداشته است. 

وی، اذعان داشت که وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و آمار بوده که این اطلاعات می‌تواند به وزارت راه کمک کند تا راهبردها و برنامه‌های مسکن را برای آینده پیش‌بینی و طراحی کند.

رئیس هیئت مدیره مشاوران املاک تهران، اذعان کرد: هنوز در مراحل اولیه فعالیت سامانه خودنویس هستیم و با توجه به شرایط فعلی که بازار خرید و فروش در حال رکود است، منتظر هستیم تا ببینیم چه تغییراتی رخ می‌دهد؛ اما در مورد بازار اجاره، چون هنوز فصل مناسب آن فرا نرسیده و یک ماه دیگر شروع می‌شود، هنوز نمی‌توان در مورد آن نظر دقیقی داد.

 

ارسال نظر