شناسه خبر : 41981

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های لیزینگ از ورود به صنعت ساختمان ممانعت می کنند

شرکت های لیزینگ از ورود به صنعت ساختمان ممانعت می کنند

یک عضو علی البدل انجمن صنفی انبوه سازان تهران اعلام کرد که شرکت های لیزینگ به دلیل وجود مشکلاتی مانند گرانی قیمت زمین ،بالا بودن بهای مصالح ساختمانی و دیر صادر شدن پروانه های ساختمانی از ورود به صنعت ساختمان ممانعت می کنند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، جعفرخزاعی سرچشمه درگفتگو با چابک آنلاین، بیان کرد: تمام این موارد باعث می شود که سرمایه گذاری در این بخش برای سرمایه گذارانی  همچون شرکت های لیزینگ در اولویت نباشد.

وی افزود: سازندگان نیز به دلیل بالا بودن هزینه ساخت و نرخ  بهره تسهیلات لیزینگ ها به سمت این شرکت ها برای تامین منابع مالی نخواهند رفت و از این شرکت ها  استقبالی به عمل نخواهد آمد.

این فعال صنعت ساختمان ادامه داد:اگر نرخ بهره یا سود لیزینگ ها تغییر پیدا کند قطعا سازندگان اشتیاق بیشتری به مشارکت با شرکت های لیزینگ نشان می دهند ولی تا زمانی که بهره این شرکت ها پایین نیاید استقبالی از این شرکت ها نخواهد شد.

خزاعی سرچشمه، اذعان داشت:برای این که صنعت ساختمان و مسکن در مسیر درستی حرکت کند باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازندگان مسکن قرار بگیرد.

وی، افزود :اگر شرکت های لیزینگ با نرخ تسهیلات پایین به صنعت مسکن ورود کنند به طور قطع  در بازار مسکن تاثیرات خوبی خواهد داشت ولی اگر به همین روند حال حاضر باشد، تغییر قیمت قابل توجهی اتفاق نمی افتد.

 

ارسال نظر