بیمه سرمد

طرح نسیم بیمه سرمد شامل طرح نسیم آتش سوزی ،طرح نسیم منزل مسکونی با پوشش سرقت ،طرح نسیم حوادث انفرادی و طرح نسیم مسئولیت حرفه ای پزشکان می شود .

به گزارش چابک آنلاین ،طرح نسیم آتش سوزی :با خرید این محصول بیمه ای، ساختمان، تاسیسات و اثاثیه موجود در منزل مسکونی شما، تحت پوشش خسارت مستقیم ناشی از خطرات آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، ضایعات ناشی از بارش برف و باران و هزینه اسکان موقت قرار خواهد گرفت.

طرح نسیم منزل مسکونی با پوشش سرقت :با خرید این محصول بیمه ای، منزل مسکونی شما تحت پوشش خسارت مستقیم ناشی از خطرات آتش سوزی، انفجار، صاعقه، زلزله، سرقت با شکست حرز و مسئولیت بیمه گذار در قبال خسارات مالی ناشی از آتش سوزی (وارد به همسایگان و اشخاص ثالث)، قرار خواهد گرفت.

طرح نسیم حوادث انفرادی :زندگی در جهان امروز، حوادث و مخاطرات زیادی به همراه دارد که گاه منجر به زیان هایی غیرقابل جبران می گردد. در این میان، معمولاً بیشترین نگرانی انسان مربوط به حوادثی است که بدون اراده و بصورت ناگهانی، پیش می آیند.اگر حادثه را هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده انسان بروز کرده و منجر به جرح، نقص عضو، ازکارافتادگی و یا فوت او می گردد، تعریف نمائیم، موضوع این بیمه نامه ارائه پوشش بیمه حوادث انفرادی است.

با این تعریف، بیمه حوادث قراردادی است که در آن شرکت بیمه سرمد متعهد می گردد در مقابل دریافت مبلغ حق بیمه،غرامت فوت و صدمات بدنی بیمه گذار/بیمه شده ناشی از وقوع حوادث مشمول بیمه نامه را تأمین نماید.

بنا بر این تعریف، قابل توجه است که:

• حتی اگر بروز حادثه منجر به حادثه غیرقابل جبرانی مثل فوت بیمه گذار/بیمه شده گردد، لیکن عواقب مادی حادثه برای بازماندگان در قالب این بیمه نامه قابل پیش بینی و جبران خواهد داد. در این حالت، پرداخت یکجای سرمایه بصورت غرامت فوت از سوی شرکت بیمه سرمد به بازماندگان بیمه شده، می تواند قسمتی از لطمات مالی ناشی از حادثه را جبران نماید .

• بیماری ها در بیمه حوادث، تحت پوشش قرار نخواهند گرفت.

طرح نسیم مسئولیت حرفه ای پزشکان: هر پزشکی در حرفه خود همواره سعی می نماید در درمان بیماران خود، دقت نظر و حساسیت زیادی داشته باشد تا سلامتی او را به وی بازگرداند. اما باز ممکن است اتفاقاتی در چارچوب حرفه پزشکی بوقوع پیوندد که مسئولیت جبران آن بر عهده پزشک باشد. این جبران خسارت در ماده 319 قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده و بیان می دارد:

«هرگاه طبیبی گرچه حاذق و متخصص باشد، در معالجه‌هائی که شخصاً انجام می دهد یا دستور صادر می‌کند، هر چند با اذن مریض یا ولی او باشد، باعث تلف جان یا نقض عضو، یا خسارت مالی شود، ضامن است.»

لذا اگر پزشک قبل از معالجه، علاوه بر اذن از بیمار یا اولیاء یا سرپرستان یا نمایندگان قانونی آنها، برائت نیز اخذ نمایند، عمل انجام شده ضمان ندارد، البته درصورتیکه دو شرط دیگر یعنی مشروع بودن عمل و رعایت موازین علمی و نظامات دولتی را نیز رعایت کرده باشد.

با این توضیحات، مشاهده می گردد لازمه و پشتوانه یک طبابت مطمئن، علاوه بر دارا بودن تخصص و تعهد کاری، برخورداری از یک پشتوانه اطمینان بخش، به نام بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان می باشد.

توجه گردد که تعهد شرکت بیمه در این بیمه نامه، جبران خسارت های است که ناشی از معالجه، مداوا و عمل جراحی توسط پزشک ایجاد شده باشد، به شرط اینکه خسارت در مدت اعتبار بیمه‌نامه اتفاق افتاده باشد. با این حال چنانچه حداکثر پس از چهار سال از تاریخ پایان مدت بیمه، خسارتی اعلام شود که با توجه به دلایل و مستندات قانونی، انتساب آن به معالجه، مداوا و اعمال جراحی انجام شده در مدت اعتبار بیمه‌نامه محرز باشد، بیمه‌گر باز هم نسبت به پرداخت آن، متعهد خواهد بود.

شرکت بیمه سرمد در جهت رفاه حال جامعه محترم پزشکی کشور، اقدام به عرضه این بیمه نامه با لحاظ تخفیفات خاص و ویژه، از طریق شعب بانک صادرات ایران نموده است و لذا برای خرید آن، می توانید در فاز اول فروش به شعب منتخب بانک صادرات ایران در استانهای اصفهان و خراسان رضوی مراجعه نمائید.

 

 

 

 


 

ارسال نظر