شناسه خبر : 25710

رشد تعداد دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه ای در بهار امسال

رشد تعداد دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه ای در بهار امسال

بر اساس گزارشها، تعداد کل آموزشهای ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و غیردولتی در تیر ماه امسال افزایش داشته و آمارها رشد تعداد دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه ای در سه ماهه نخست امسال را نشان می دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی تعداد آموزشهای برگزار شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و غیر دولتی مهارتی از رشد آموزشها در تیرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد؛ به نحوی که تعداد کل آموزش های برگزار شده در تیرماه ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۸ هزار و ۷۶۰ نفر دوره بوده که به عدد ۲۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر دوره در تیر ماه امسال افزایش یافته است.

از مجموع ۲۳۴ هزار و ۶۶۵ نفر دوره آموزش برگزار شده در تیر ماه امسال، سهم مراکز آموزشی دولتی ۱۶۶ هزار و ۲۶۱ نفر دوره و سهم آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای ۶۸ هزار و ۴۰۴ نفر دوره بوده است و رشد تعداد دوره های برگزار شده را نشان می دهد.

1

استانهای اصفهان و تهران بیشترین دوره های آموزش مهارت برگزار شده در تیر ماه امسال را به خود اختصاص دادند.

همچنین تعداد دانش آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۶ هزار نفر دوره بوده است.

رشد تعداد دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه ای در بهار امسال

در بین استان های کشور، اصفهان با ۲۰ هزار و ۶۱۴ نفر دوره و پس از آن فارس و خراسان رضوی بیشترین تعداد دانش آموختگان را به خود اختصاص دادند.

کمترین تعداد دانش آموختگان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای نیز متعلق به استانهای قم، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی ارائه آموزش های مهارتی بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی با ۵۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی و ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی را در اختیار دارد.

ارسال نظر