شناسه خبر : 44068

پیش بینی تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ / سهم ۱۳ درصدی فولاد از صادرات کشور

پیش بینی تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ / سهم ۱۳ درصدی فولاد از صادرات کشور

دبیر انجمن فولاد ایران گفت: امروز با ۳۰ میلیون تن تولید فولاد حدود ۱۳ میلیون تن صادرات داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهرام سبحانی دبیر انجمن فولاد ایران در سومین کنفرانس بین المللی فولاد‌سازی و ریخته‌گری مداوم گفت: عمده تحولاتی که در صنعت فولاد کشور رخ داده است مرهون به کارگیری دست آورد‌های همین کنفرانس‌های علمی ‌است، اما سیر پیشرفت انتها ندارد قطعا وقتی کنفرانس چهارم برگزار شود دست‌آورد‌های بسیار بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به صنعت فولاد خودمان و فولاد دنیا داشته باشیم اکنون در دنیا ۲ میلیارد تن فولاد تولید می‌شود که چین به تنهایی ۱ میلیارد آن را تولید می‌کند ما با بیش از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد جزو ۱۰ تولید کننده برتر دنیا هستیم و می‌توانیم با اندکی تلاش به رتبه‌ هفتم دنیا برسیم.

سبحانی افزود: ما برای رسیدن به تولید ۵۰ میلیون تن فولاد که چشم انداز سال ۱۴۰۴ است راه زیادی نداریم، چون ظرفیت تولید آن را داریم، اما برای تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در حال حاضر با مشکل برق، گاز و انرژی مواجه هستیم.

دبیر انجمن فولاد ایران تصریح کرد: امروز با ۳۰ میلیون تن تولید فولاد حدود ۱۳ میلیون تن صادرات داریم یکی از مهمترین اولویت‌های صنعت فولاد کشور حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر است. با توجه به محدودیت انرژی شرایط ایجاب می‌کند که به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

ارسال نظر