شناسه خبر : 41726

اختصاصی چابک آنلاین؛

ساخت نیروگاه برق برای شرکت‌های کوچک فولادی صرفه اقتصادی ندارد

ساخت نیروگاه برق برای شرکت‌های کوچک فولادی صرفه اقتصادی ندارد

یک عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ، با در نظر گرفتن ظرفیت تولید فولاد ، رکود صنعت ساختمان را بر صنعت فولاد تاثیر گذار دانست.

چابک آنلاین،سهیل سلمانیان، محمد کشانی در گفتگو به چابک آنلاین، با توجه به تولید حدود 30 میلیون تن فولاد در کشور ، توضیح داد که حدود نیمی از تولیدات در داخل کشور استفاده می شود و اگر بازار صادراتی وجود نداشت، صنعت فولاد با افت تولید رو به رو می شد.

وی، درعین حال افزود که بخش نامه ها و تصمیمات ناگهانی برای صادرات، در افت صادرات محصولات فولادی تاثیر گذار هستند.

کشانی گفت: سهم صنعت فولاد از انرژی برق و گاز مصرفی کشور حدود 5 تا 7 درصد بوده، اما برای جبران کمبود برق درکشور، برخی از کارخانجات بزرگ صنعت فولاد نسبت به راه اندازی نیروگاه برق برای خود شده اند.

وی، اذعان داشت که تاسیس نیروگاه تنها برای شرکت های فولادی بزرگ مانند فولاد خوزستان و فولاد مبارکه امکان پذیر است و برای کارخانجات کوچک صرفه اقتصادی ندارد.

کشانی تصریح کرد: کارخانجاتی که در حال توسعه و رشد هستند به دلیل این که دولت قبل درتامین زیر ساخت جا مانده ، مجبور به ساخت نیروگاه برق شده اند.

یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گفت که خوشبختانه شرکت های دانش بنیان در حال کارکردن بر روی قطعات صنعت فولاد و بومی سازی آنها هستند ، که این امر باعث می شود این صنعت رشد بسیاری داشته باشد.

کشانی افزود: شرکت های دانش بنیان به سمت بومی سازی تکنولوژی این صنعت نیز رفته اند که این امر باعث تحولی بزرگ در این صنعت خواهد شد.

 

ارسال نظر