شناسه خبر : 42985

اختصاصی چابک آنلاین؛

ریسک مطالبات رغبت سرمایه گذاری در تولید کاغذ و چاپ را کاهش داده است

ریسک مطالبات رغبت سرمایه گذاری در تولید کاغذ و چاپ را کاهش داده است

رئیس هیئت مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف اعلام کرد که کشوربدلیل محدودیت در برداشت از منابع جنگلی سهم پایینی در تولید کاغذ با استفاده از مواد اولیه پایه چوب دارد.

چابک آنلاین، حوری السادات هاشمی نسب، سید علی اکبر هاشمی، درگفتگوبا چابک آنلاین،اظهار داشت: ازآنجایی که پایه تولید کاغذ، منابع چوبی بوده و ایران ازنظر منابع جنگلی و چوبی چندان غنی نیست، بنابراین در این بخش سهم ایران از بازار جهانی کاغذ پایین  است.

به گفته وی، هرچند تولید کاغذ با استفاده از تفاله نیشکر (باگاس) و یا  از کاغذ و کارتن های بازیافتی سهم مربوط به خود را دارد.

رئیس هیت مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف، در مورد تفاوت سرانه مصرف کاغذ درکشور با سایرکشورها، تصریح کرد که کنار گذاشتن کاغذ و استفاده از اتوماسیون و paper less نمودن فرایندها و رویه های کاری، استفاده از کتاب ها و مجلات صوتی و الکترونیکی و مواردی از این دست هنوز درکشور به صورت جدی فراگیر نشده است.

وی، پیرامون کم بودن میزان تمایل به سرمایه گذاری در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی ، بیان کرد: مشتریان اصلی این حوزه، عمدتا نهادهای دولتی نظیر آموزش و پرورش و وزارت ارشاد هستند و سرمایه گذاران این صنعت حاشیه سود منطقی را از سرمایه گذاری انجام شده انتظار دارند.

هاشمی، اذعان داشت که درزمینه تولید کاغذ و صنعت چاپ و کاغذ ،سرمایه گذاران  بعضا با قیمت گذاری دستوری مواجه می‌شوند، ضمن اینکه ریسک مطالبات مشکوک الوصول هم وجود دارد که رغبت برای سرمایه گذاری را در این حوزه می کاهد و تمایل تولید کنندگان عمدتا روی کاغذهای بسته بندی متمرکز شده است.

وی  گفت: از سوی دیگر بانک هم با شاخص اقتصادی یک طرح را بررسی و محاسبه می کند و در نظربانک ها یک پروژه باید به لحاظ اقتصادی  توجیه پذیر باشد تا بتواند سرمایه مردم را به این سمت سوق دهد ولی عمدتا این امر در سرمایه گذاری در صنعت کاغذ چاپ و تحریر، کمتر توجیه اقتصادی دارد.

 

 

ارسال نظر