سرانه آب کشور به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب کاهش یافت

سرانه آب کشور به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب کاهش یافت

وزیر نیرو گفت: سرانه آب کشور که زمانی سه هزار و ۶۰۰ مترمکعب به‌ازای هر فرد بود، اکنون به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب کاهش یافته است، در حالی که تقاضای آب روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «علی‌اکبر محرابیان» در مراسم رونمایی از پیشخوان رصد منابع آبی کشور افزود: این وضعیت می‌طلبد که مدیریت صحیح و دقیقی بر منابع آب کشور صورت گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی داشتن اطلاعات دقیق و صحیح از منابع آب را از اصول مدیریت این منابع آب دانست و بیان کرد: اطلاعات دقیق از منابع آبی به مدیران کمک خواهد کرد با روش‌های درستی بر منابع آب نظارت داشته باشند.

وزیر نیرو آب را مهم‌ترین شاخص برای توسعه هر کشور دانست و گفت: تقاضای روزافزون آب در بخش‌های مختلف کشور ضرورت مدیریت منابع آبی را دو چندان می‌سازد.

محرابیان اظهار کرد: ایران کشوری در حال توسعه و پیشرفت در همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی به رشدهای چشمگیری دست یافته به‌طوری‌که در ۴۵ سال پیش حدود ۵.۷ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت که اکنون به ۳۰ میلیون واحد دارای آب و برق ارتقا یافته است.

وزیر نیرو گفت: بخش صنعت فولاد کشور نیز رشد چشمگیری داشته به‌طوری‌که از ۳۸۰ هزار تن در ۴۵ سال پیش اکنون به ۴۸ میلیون تن در سال رسیده‌ایم.

محرابیان خاطرنشان کرد: صنعت سیمان نیز در ۴۵ سال پیش سه میلیون تن تولید می‌شد که اکنون به بیش از ۹۰ میلیون تن رسیده است و در بخش کشاورزی نیز رشدها خیره‌کننده است.

وی گفت: این رشدهای خیره‌کننده نیاز به مدیریت صحیح منابع آب را دو چندان کرده و اطلاعات دقیق از منابع آبی مدیریت درست این منابع را ممکن می‌سازد.

ارسال نظر