شناسه خبر : 22278

اختصاصی چابک آنلاین؛

اغلب صادرات رنگ به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است

اغلب صادرات رنگ به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ومحصولات وابسته، از افزایش قیمت جهانی مواد اولیه صنایع رنگ خبرداد وگفت: درحال حاضر افزایش قیمتی در زمینه محصولات در داخل وجود نداشته اما باتوجه به اینکه قیمت مواد اولیه جهانی، به نیت جبران ضرر ناشی از رکود صنعت در دوران کرونا، افزایش پیدا کرده و باتوجه به افزایش هزینه های تولید ،حمل و نقل و دستمزدها، احتمال افزایش قیمت درصنعت رنگ وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین، شهلا چپ نویس در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: تا زمانی که میزان افزایش قیمت نهاده های تولید وارداتی و داخلی به طور دقیق مشخص نشود، سعی تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته بر این است که افزایش قیمت در محصولات نهایی اعمال نشود .

وی،صنعت مسکن و رنگ را به شدت وابسته به یکدیگر تلقی کرد و گفت: با توجه به رکودی که در صنعت مسکن وجود دارد و کاهش ساخت و ساز ، میزان استفاده از محصولات صنعت رنگ در این حوزه کاهش یافته است.

به گفته چپ نویس،افزایش قیمت ها در مواد اولیه صنعت رنگ، محدودیت هایی در قدرت خرید افراد برای مصرف کنندگان وتعمیر و بازسازی ساختمان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ومحصولات وابسته، با بیان اینکه کیفیت رنگ های داخلی در مقایسه با رنگ های خارجی برابر بوده و پاسخگوی نیاز مشتریان است، افزود: برخی از مواد اولیه که تولید داخل بوده برای تولید رنگ مورد استفاده قرار می گیرد اما مابقی مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به صورت واردات ازکشور چین و یا از اروپا وارد می شود.

وی، افزایش قیمت مواد اولیه توسط صنایع پایین دستی مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها را از جمله موانع اصلی برای حضور صادرکننده ها در چرخه تجاری برشمرد وگفت: افزایش قیمت در صنایع پایین دستی قیمت تمام شده محصولات را بالا می برد و با توجه به اینکه یارانه ای هم برای صادر کننده ها در نظر گرفته نمی شود ، توانایی رقابت با کشورهای خارجی از تولید کننده ها و صادرکنندگان صنعت رنگ  گرفته می شود و در نتیجه از چرخه صادرات خارج می شوند .

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته، ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که برای صادر کننده های رنگ  اعم از حمل و نقل و تامین مواد اولیه و کاهش سود حاصل از عملیات تولید وجود دارد، سعی می کنند به نحو احسن صادرات انجام دهند و اغلب صادرات رنگ به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه و جنوبی صورت می گیرد.

ارسال نظر