شناسه خبر : 22183

اختصاصی چابک آنلاین؛

۹۰ درصد جامعه توان خرید خانه را ندارند

90 درصد جامعه توان خرید خانه را ندارند

یک فعال صنعت ساختمان ، درخصوص قیمت مسکن درسال۱۴۰۱، گفت: قیمت مسکن حداقل به میزان تورم ۱۴۰۱ افزایش پیدا خواهد کرد و بستگی به توان دولت برای کنترل تورم دارد چون قیمت فرآورده های مورد استفاده در صنعت ساختمان، قیمت مصالح ساختمانی و حق الزحمه کارگران به میزان افزایش تورم، افزایش پیدا می کند و درنتیجه قیمت مسکن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین، بیژن خطیبی، درگفت وگو با چابک آنلاین، عدم سیاست گذاری های مناسب را از مشکلات اصلی صنعت ساختمان برشمرد و گفت: حدود 90 درصد افراد جامعه، به سیاست های حمایتی از جانب دولت نیاز دارند چون این افراد درعین حال که به مسکن و سرپناه نیازدارند، توانایی خرید و یکجا پردازی هزینه خرید خانه را ندارند.

 وی، دامه داد: اگر سیاست گذاری ها مناسب باشد و شرایطی فراهم شود که بر اساس آن، بتوان 70درصد از هزینه ساخت را به صورت وام با بهره متوسط و طولانی مدت، به خریداران داد و 30 درصد هزینه خرید آورده خود شخص باشد، هم صنعت مسکن و هم صنعت های وابسته به آن حرکت می کند و مردم هم صاحب خانه می شوند.

عضوسابق هیات مدیره سازمان  نظام مهندسی ساختمان تهران، درخصوص کیفیت ساخت وسازدر ایران گفت: درکشور از لحاظ مهندسی، کادرمجرب فنی ومصالح استاندارد کمبود نداریم، البته مصالح غیراستاندارد هم وجود دارد که باید تولید و مصرف آن متوقف شود، اما به لحاظ تکنولوژی های نوین از متوسط جهانی عقب هستیم.

خطیبی، ادامه داد: تکنولوژی های نوین در سرعت، مدل ساخت و مصرف انرژی کمک بسیاری به صنعت ساخت و ساز می کند ولی عدم ارتباط با دنیا باعث عقب افتادگی کشورما ازاین بابت شده که امیدواریم با تعامل بیشتر با دنیا به یک نقطه تعادل درکشور برسیم.

 

ارسال نظر