شناسه خبر : 41641

گالری دیدار میزبان روایتی از شهر باستانی سبا

گالری دیدار میزبان روایتی از شهر باستانی سبا

نمایشگاه «حضور پنهان» با ارائه عکس‌ها و روایتی فولکلور از شهر باستانی سبا، ساخته‌هایی که تشخیص آن از طبیعت دشوار است و به حضور انسان اشاره دارد را به تصویر کشیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حامد سیامکی، عکاس و برگزارکننده نمایشگاه «حضور پنهان» و در خصوص دلیل انتخاب این نام برای نمایشگاه خود گفت: محتوای نمایشگاه، روایت تصویری داستان فولکلور از شهر باستانی سبا است که داستانی آمیخته‌ از تخیل و واقعیت است. اهالی روستای دستجرد جرقویه داستان‌های متفاوتی از شهر سبا روایت می‌کنند که یکی از آن‌ها دست مایه تولید آثار من شد،یعنی آن قسمت که اشاره دارد این شهر باستانی در زیر تل ماسه‌های بیابان ورزنه همچنان مدفون مانده است.

او ضمن اشاره به اینکه محوریت نمایشگاه «حضور پنهان» روایت داستان سبا و برداشت‌های شخصی‌اش از این روایت است، بیان کرد: سبک آثار به صورت هنر محیطی و چیدمان است و عکس‌ها رنگی است.

سیامکی با اشاره به اینکه ۱۳ فریم به همراه متن، داستان را روایت می کند و ۱۴ فریم دیگر برداشت شخصی او از داستان است، افزود: مجموعه داستانی در ابعاد ۳۰ در ۵۰ سانتی‌متر به همراه پاسپارتو و برداشت های شخصی در ابعاد ۵۹ در ۴۴ سانتی‌متر و ۲۵ در ۱۹ سانتی‌متر به‌صورت قاب است.

2

او در خصوص فعالیت‌هایش و نمایشگاه‌هایی که برگزار کرده است، گفت: تا کنون یک نمایشگاه عکس انفرادی در شهر اصفهان در گالری کتابخانه مرکزی برگزار کرده‌ام و در یک نمایشگاه گروهی در شهر تهران در فرهنگسرای اشراق نیز شرکت کرده‌ام. همچنین، مجموعه عکس حضور پنهان در نشریه شماره پنج WBF کشور سوئیس چاپ شده است.

این هنرمند در پایان به بیانیه نمایشگاه خود اشاره کرد: در یکی از کویرپیمایی‌هایم در منطقۀ ورزنه، دست‌ساخته‌های خودم را به تصویر کشیدم. ساخته‌هایی که تشخیص آن از طبیعت دشوار می‌نمود و به حضور انسان اشاره داشت. پیش از آن، نمی‌دانستم اهالی بر این باورند که یک شهر باستانی در آن مکان از دیده‌ها پنهان است و در زیر تل‌ماسه‌ها دفن شده.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «حضور پنهان» می‌توانند تا ۱۵ آذرماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به گالری دیدار، واقع در اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی، کوچه شهید قاسمی، پلاک ۶ مراجعه کنند.

3

 

ارسال نظر