شناسه خبر : 34474

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقابت نفس گیر بانک های بزرگ ایالات متحده برای حمایت مالی از صنعت سینما

بزرگترین حامیان بانکی صنعت سینمای جهان درآمریکا مشخص شدند

رقابت نفس گیر بانک های بزرگ ایالات متحده برای حمایت مالی از صنعت سینما

صنعت سینما یکی از گرانترین صنایع حال حاضر در جهان است، به طوری که برای تولید هر اثرسینمایی به طور حداقل چند میلیون دلار پول مورد نیاز است.

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، به همین خاطر، ساخت فیلم و تولیدات شبیه به آن علاوه بر خلاقیت و هنر نیاز شدیدی به سرمایه مالی دارد. 

این منابع مالی از راه‌های گوناگونی تامین می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آنها وام‌های بانکی هستند که نقش به سزایی در تولید و پخش فیلم ایفا می‌کنند. 

در ادامه به معرفی ۵ بانک مشهور که در این زمینه نقش ایفا می‌کنند، می‌پردازیم. 

photo_2023-06-07_12-47-19

City National Bank

بانک  City National از جمله پر رونق و برق ترین بانک‌های لس‌آنجلس است که در تأمین مالی و سایر خدمات بانکی برای صنایع موسیقی، بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های حرفه ای نقش دارد.

اما بیشتر از همه این بانک به دلیل حمایت از تولیدات هالیوود شناخته شده است. 

این بانک هر سال به ده‌ها پروژه تلویزیونی و سینمایی کمک مالی می‌کند، از جمله موارد مشهور «Blue Jasmine»، فیلمی از وودی آلن که کیت بلانشت برای آن برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد.

راسل گلداسمیت، رئیس و مدیرعامل سیتی نشنال، مدیر سابق صنعت سینما و تلویزیون است.

photo_2023-06-07_13-08-26

MUFG Union Bank

بانک سانفرانسیسکو یکی از تامین کنندگان مهم مالی درهالیوود به شمار می رود که برای فیلم‌های مستقل و همچنین شرکت‌ها و استودیوهای سازنده فیلم سرمایه‌گذاری می‌کند. 

براساس گزارش وب سایت IMDb، این شرکت تامین کننده مالی تولید آثار موفقی مانند "مبارز" با بازی مارک والبرگ و "بیمار انگلیسی" را که در سال ۱۹۹۶برنده اسکار بهترین فیلم شد، بوده است. 

این بانک سرمایه ۵۰ میلیون دلاری را به شرکت تولید مستقل FilmNation ارائه کرد و با Comerica برای تامین مالی ۶۰ میلیون دلار وام برای  کمپانی توزیع کننده مشهور فیلم یعنی A24 شراکت داشت.

 

photo_2023-06-07_12-47-12

Bank of America

شاید هیچ بانکی به اندازه “بانک آمریکا” که به تامین مالی صدها فیلم در قرن گذشته کمک کرده  برهالیوود تأثیر گذار نبوده است.

ازجمله مهمترین فیلم‌هایی که به تهیه کنندگی این بانک ساخته شده می‌توان به فیلم‌های کلاسیکی مانند «داستان وست ساید»، «این یک زندگی شگفت‌انگیز است»، «سفید برفی و هفت کوتوله» و «بر باد رفته» اشاره داشت.

یکی از افتخارآمیزترین دارایی‌های بانک مذکور، دوربین  Cecil B. DeMilleاست که در موزه‌ای در مرکز شهر لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است. 

این بانک همچنین یکی از وام دهندگان بزرگ به استودیوها و شرکت های تولید جلوه‌های ویژه است. 

photo_2023-06-07_12-47-16

Comerica Bank

این بانک، یک کمپانی سازنده سرگرمی را در شهر سنت کالیفرنیا اداره می‌کند و به استودیوهای فیلم در سراسر جهان خدمات مالی  ارایه می‌دهد. 

 طبق وب‌سایت این بانک و گزارشی از IMDb، این بانک به تأمین مالی فیلم‌های پرفروشی مانند «قوانین نامزدی»، «برنامه‌ریز عروسی» و اخیراً «حماسه گرگ و میش: سحرگاه - قسمت دوم» کمک کرده است. 

سال گذشته همچنین یک وام  میلیون دلاری به Bold Films، یک شرکت تولید و تامین مالی فیلم داد، که از آثار مشهور آن می‌توان به فیلم «Nightcrawler» با بازی جیک جیلنهال، اشاره کرد. 

photo_2023-06-07_12-47-22

JPMorgan Chase

بانک جی پی مورگان نزدیک به یک قرن است که تامین مالی تولید فیلم را انجام داده و در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۰ میلیارد دلار وام به صنعت سرگرمی اختصاص داده است. 

همچنین این بانک اخیراً با SunTrust Banks و OneWest Bank همکاری کرد تا ۴۵۰ میلیون دلار وام به EuropaCorp ارائه کند.

شرکتی که توسط کارگردان فرانسوی لوک بسون تأسیس شده  و به دنبال گسترش حضور خود در صنعت فیلم و سینمای آمریکا است.

از موفق‌ترین نمونه فیلم‌های تولید این شرکت می‌توان به "Lucy" با بازی اسکارلت جوهانسون اشاره کرد. 

photo_2023-06-07_13-08-10

East West Bank

این بانک در دنیای تامین مالی برای ساخت سرگرمی، بسیار تازه وارد است.

 براساس بیوگرافی این شرکت، واحد نوپای وام دهنده آن توسط دیوید هنری، هنرمندی با سابقه‌ای ۲۰ ساله در صنعت سرگرمی که در تامین مالی بیش از ۲۵۰ فیلم و برنامه تلویزیونی مشارکت داشته، اداره می‌شود. 

در اوایل سال جاری، هنری درباره آنچه که هالیوود ریپورتر گفته برای اعطای یک تسهیلات اعتباری "هفت رقمی" با شرکت فیلم مستقل کانادایی دی فیلمز مذاکره کرده است. 

این شرکت در سال ۲۰۱۴ فیلم «کیک» را با بازی جنیفر آنیستون را ارائه داد که با استقبال خوبی رو به رو شد.

 

ارسال نظر