شناسه خبر : 27130

برنده «شیر نقره‌ای» نماینده‌ فرانسه در اسکار شد

برنده «شیر نقره‌ای» نماینده‌ فرانسه در اسکار شد

فیلم سینمایی «سن اومر» به عنوان نماینده سینمای فرانسه در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار معرفی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، فرانسه فیلم سینمایی «سن اومر» به کارگردانی «آلیس دیوپ» را به عنوان نماینده سینمای این کشور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار پیش رو انتخاب کرد.

این درام اخیرا در «ونیز» به نمایش درآمد و شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داواران را دریافت کرد. «سن‌اومر» داستان یک رمان‌نویس باردار را روایت می‌کند که وارد ماجرای محاکمه زن جوان سنگالی می‌شود که به کشتن دختر ۱۵ماهه‌اش متهم شده است.

فرانسه آخرین‌بار با فیلم سینمایی «هند و چین» ساخته «رژیس وارنیه» در سال ۱۹۹۳ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد.

سینمای فرانسه تاکنون ۹ بار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان (بین‌المللی) شده و پس از ایتالیا (۱۱ جایزه) پرافتخارین کشور در این شاخه محسوب می‌شود. فرانسه که از نخستین سال آغاز رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (که پیش از این با نام شاخه بهترین فیم خارجی یا غیرانگلیسی زبان شناخته می‌شد) در سال ۱۹۵۶ فیلم به آکادمی معرفی می‌کند تاکنون با ۳۴ نامزدی، در میان تمام کشورها رکورددار است.

آخرین مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است. سینمای ایران فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را برای حضور در این رقابت برگزیده است.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر