شناسه خبر : 24982

«راهی به مجنون» خواندنی شد

«راهی به مجنون» خواندنی شد

با یک چشم به ‌هم ‌زدن رفتند داخل ساختمان. حالا تنها چیزهایی که به سپاه سقز اضافه شد، چهار مرد جنگی و یک قبضه اسلحۀ کلاشینکفِ بدون خشاب اضافی بود. رفیق جدید ستاری وفایی در قهوه‌خانه تازه فهمید چای را در خدمت برادران سپاهی بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کتاب «راهی به مجنون» روایت زندگی شهید عباس جولایی،نوشته جواد کلاته عربی است . این شهید مسئول نصب پل خیبر، بزرگ‌ترین پل تاکتیکی جهان بود. سید عباس متولد سال ۱۳۳۲ در شهر اصفهان، در دوران خدمت سربازی به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت و به‌ خاطر همین مبارزه، بارها بازداشت شده بود که با اوج گرفتن قیام‌ها و نهضت‌های مردمی، به خیل عظیم آنان پیوست.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شد. مسئول هسته نخستینِ تشکیلاتی می‌شود که بعدها قرارگاه «صراط المستقیم» نام می‌گیرد.برای حضور مدام در جنگ، فرماندهی تیپ مهندسی رزمی کوثر را قبول می‌کند. مسئول پشتیبانی وزارت سپاه هم می‌شود.

جولایی در عملیات‌های بسیار مهمی چون بیت‌المقدس، رمضان، محرم، بدر والفجر۲و۴ حضور فعال داشت و در ۱۴خردادماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب «راهی به مجنون» می‌خوانیم:«اولین صدایی که سکوت خیابان را شکست، صدای پیچیدن عجیب‌ و غریب پیکان به‌ سمت درِ بزرگ سپاه بود. نقشه‌شان گرفته بود. پاسدارهای سپاه سقز دست بچه‌ها را خوانده بودند. آن‌ها به‌ سرعت در را باز کردند. هم‌زمان، مسلسل‌های آن‌سوی خیابان هم شروع کردند به آتش. چندین گلوله به ماشین خورد، اما ویراژهای عباس اجازه نداد کسی تیر بخورد. با یک چشم به ‌هم ‌زدن رفتند داخل ساختمان. حالا تنها چیزهایی که به سپاه سقز اضافه شد، چهار مرد جنگی و یک قبضه اسلحۀ کلاشینکفِ بدون خشاب اضافی بود.

«راهی به مجنون» در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات ایران به قیمت ۴۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

ارسال نظر