شناسه خبر : 24654

تمدید بیمه خشکسالی باغ‌های چای تا ۱۰ تیر

تمدید بیمه خشکسالی باغ‌های چای تا ۱۰ تیر

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و خسارات احتمالی خشکسالی، چایکاران شمال کشور نسبت به بیمه باغ‌های چای خود اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز چین دوم برگ سبز چای در باغ‌های شمال کشور با تاکید بر بیمه کردن باغ های چای شمال کشور گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و خسارات احتمالی ناشی از خشکسالی، مهلت بیمه باغ‌های چای تا ۱۰ تیر امسال تمدید شده که با رضایت نامه کتبی چایکاران، مبلغ مورد نظر از محل صندوق بیمه پیشاپیش پرداخت و سپس در سه قسط از بهای برگ سبز چای کسر می‌شود.

حبیب جهانساز افزود: تا کنون ۵۶ هزار و ۶۰۰ تُن برگ سبز چای، از چایکاران گیلان و مازندران به ارزش اقتصادی ۵۰۰ میلیاردتومان خریداری که ۴۲۷ میلیارد تومان (۶/۸۴) مطالبات چایکاران دو استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور از فعالیت ۱۰ کارخانه چای در شهرستان‌های رامسر و تنکابن خبر داد و گفت: در مازندران نیز بیش از ۲ هزارتُن برگ سبز چای به ارزش ۱۲ میلیاردتومان از چایکاران غرب استان خریداری و تا کنون ۹۰ درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شد.

جهانساز افزود: ۶۶ میلیاردتومان تسهیلات سرمایه درگردش، تسهیلات سرمایه‌ای برای خرید ماشین آلات بخش کشاورزی، اصلاح و بهزارعی باغ‌ها و توسعه کارخانجات به چایکاران استان‌های شمالی پرداخت شده است.

ارسال نظر