شناسه خبر : 48502

۵۳ شهرک مسکونی جدید ساخته می‌شود

۵۳ شهرک مسکونی جدید ساخته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مراحل تصویب احداث ۵۳ شهرک مسکونی طی شده یا در حال طی شدن است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مراحل تصویب احداث ۵۳ شهرک مسکونی طی شده یا در حال طی شدن است که می‌تواند به خانه دار کردن فاقدان مسکن کمک زیادی کند.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته‌ میزان زمین‌های تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن بود.

او گفت: به طور کلی و در حال حاضر میزان اراضی در حال آماده‌سازی برای طرح‌های مسکن بیش از ۳۷ هزار هکتار زمین معادل بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است که تامین این میزان زمین در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است.

مالکی افزود:  اولویت سازمان ملی زمین و مسکن در سال جدید  انجام دقیق برنامه اجرایی تدوین شده تا پایان سال گذشته بود به طوری که تمامی موارد موجود در این برنامه مهم و از اولویت‌های کاری امسال سازمان ملی زمین و مسکن است.

معاون وزیر راه تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته بیشترین وقوع و رفع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران، فارس و خراسان رضوی روی داده و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین ماه سال گذشته ۲۶۷ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۱۴۳ هکتار را به صورت فوری رفع کرده است.

مالکی بیان کرد: بحث مسکن یک نیاز اساسی است که همه آحاد جامعه به نوعی با این موضوع دست به گریبان هستند و بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از درآمد خانوارها به بخش مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

او گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن تا به امروز نزدیک به ۳۸ هزار هکتار زمین تامین شده است. از ۱۱۸ هزار واحد تعریف شده تاکنون در استان خراسان رضوی بیش از ۵۰ هزار واحد آن در اراضی دولتی شروع  شده است.

مالکی با تاکید بر اینکه روند الحاق این اراضی به محدوده شهرها کاملاً کارشناسی شده بوده است، تصریح کرد: کل اراضی مکان‌یابی شده حدود ۸۴ هزار هکتار بود و پس از طی مطالعات ابتدایی و کارشناسی در کارگروه‌های فنی به ۳۸ هزار هکتار رسیده که این نشان‌دهنده این است که حتی یک متر از اراضی الحاقی بدون بررسی در کارگروه‌های کارشناسی تصویب نشده است. 

او افزود: در بحث تسهیلات، تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون رسید و نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته که این کمک بزرگی به طرح خواهد کرد.

مالکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرک‌سازی گفت: ۵۳ شهرک در کارگروه امور زیربنایی و ۴۷ شهرک در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها به تصویب رسیده و به معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که این معاونت ۲۰ شهرک را تعیین تکلیف و مصوبه در رابطه با آنها ابلاغ کرده است.

ارسال نظر