شناسه خبر : 25949

عدم همکاری دستگاه ها برای تخصیص اراضی مازاد

عدم همکاری دستگاه ها برای تخصیص اراضی مازاد

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین در تمامی هزار و ۳۱۲ شهری که طرح نهضت ملی زمین و مسکن در آنها اجرا می‌شود و در استان‌هایی مانند قزوین، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به طور کامل به اتمام رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقی رضایی  گفت: در استان‌ها مانند کردستان یا استان‌های شمال کشور به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه و نوع زمین‌ها باید از سیاست‌های دیگری مثل شهرک‌سازی استفاده کنیم.در چنین شهرهایی باید مکان‌هایی را در خارج از محدوده و حریم شهرها پیش‌بینی کنیم تا موضوع تامین زمین در این شهرها هم به طور کامل به اتمام برسد.
 
به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن قراردادهای این پروژه‌ها در استان‌ها دو ساله است .پس از گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

 وزارت جهاد کشاورزی براساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن بیشترین همکاری را در زمینه معرفی اراضی ملی واقع در حریم و محدوده شهرها به سازمان ملی زمین و مسکن داشته است در خصوص سایر دستگاه‌های اجرایی تا به امروز بحث معرفی زمین‌های مازاد به سازمان چندان مطلوب پیش نرفته اما با توجه به رویکرد و سیاست‌های دولت در تامین مسکن برای اقشار مختلف امیدواریم این همکاری به زودی به نتیجه برسد.

 

برای شناسایی این اراضی تحقیقات و بازدیدهای میدانی و همچنین عکس‌های هوایی است که با همین روش‌ها تاکنون توانسته‌ایم در حدود ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین‌های داخل محدوده شهرها شناسایی کنیم.

 

ارسال نظر