شناسه خبر : 41959

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد ۲۷ شهر ساحلی

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد ۲۷ شهر ساحلی

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: در افق برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است ۲۷ شهر را در سواحل جنوبی ایجاد کنیم و علاوه بر مشکلات تکنولوژی باید مباحث شهرسازی شناسایی و حل شود؛ در همین راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی استقبال می‌کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، «خسرو دانشجو» روز سه‌شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در سواحل جنوبی کشور داریم که مورد استفاده قرار نگرفته است؛ از این رو باید سواحل جنوب را مکان‌یابی کنیم و شهرهایی را ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دغدغه بزرگی داریم و باید از هر آنچه در ظرفیت کشور وجود دارد به کار بگیریم. ما ظرفیت‌ها و تهدیدهایی در شهرهای ساحلی داریم که باید حاصل شود و از تجربه‌های موفق جهانی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت مشکلاتی در کشورمان ایجاد کرده است، گفت: شهرهای حاشیه کویر با کمبود آب و مشکلات زیست محیطی مواجه هستند، در حالی که ثقل جمعیت ما در این مناطق ساکن هستند.

دانشجو عنوان کرد: ظرفیت‌های حاشیه‌ای در جنوب کشور را احیا و شهرهایی با رعایت ملاحظات در مناطق سواحل جنوبی ایجاد خواهیم کرد؛ اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت‌های خدادادی استفاده بهینه می‌کنند.

 

ارسال نظر