شناسه خبر : 39192

طول خطوط متروی تهران چند کیلومتر است؟

طول خطوط متروی تهران چند کیلومتر است؟

صبح امروز با حضور رییس جمهور ۴ ایستگاه مترو در خط ٦ و ٧ افتتاح شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیسی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ایستگاه شهید آرمان علی‌وردی در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط ۶ مترو تهران، با قطار به ایستگاه شهران رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود.

محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دقایقی پیش حفاری خط ۱۰ و افتتاح چهار ایستگاه تازه تاسیس در خط ۶ و ۷ انجام شد.

وى بیان کرد: این حفاری از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می‌شود و به سمت شرق ادامه می‌یابد.

هرمزی ادامه داد: طول این خط ۴۵ کیلومتر با ۳۳ ایستگاه است و مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

 با افتتاح ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) و ۶ کیلومتر مسیر جدید در خط ۶ مترو و ایستگاه میدان کتاب و ۳ کیلومتر مسیر جدید در خط ۷ مترو، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت نیز افزوده شد و به این ترتیب، بر اساس برآورد‌های اولیه، دست کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفر‌های مترو اضافه خواهد شد.

شبکه متروی تهران در حال حاضر با ۲۷۴ کیلومتر مسیر و ۱۵۰ ایستگاه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند که با احتساب ۴ ایستگاه جدید و افزایش ۹ کیلومتر خط جدید مترو، طول خطوط مترو به ۲۸۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۴ ایستگاه می‌رسد و به این ترتیب، محلات پرجمعیت شهر زیبا، شهران و کوهسار در غرب تهران و میدان کتاب در سعادت‌آباد از خدمات مترو برخوردار می‌شوند.

علاوه بر ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز شد که از محله وردآورد در منتهی‌الیه غرب تا فلکه سوم تهرانپارس در منتهی‌الیه شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار خواهد داد. 

تعداد جابه‌جایی مسافران این خط در هر ساعت و هر جهت ۲۲ هزار نفر برآورد می‌شود و با توجه به حجم سنگین ترافیک معابر ورودی غرب تهران، بخش غربی این خط از وردآورد تا کوهسار در اولویت راه‌اندازی قرار گرفته است، ضمن اینکه عبور ۱۱ ایستگاه خط ۱۰ از منطقه ۲۲، این منطقه کم‌برخوردار از امکانات حمل و نقل عمومی را به منطقه‌ای برخوردار تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احداث خط ۱۰ مترو، علاوه بر توسعه مترو باعث کاهش ازدحام مسافران در خطوط هفت‌گانه فعلی مترو خواهد شد و به عنوان نمونه، بخشی از مسافران شهر کرج به جای پیاده شدن در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز، می‌توانند در ایستگاه کوهسار پیاده شده و با ورود به خط ۶ مترو در سایر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

 

ارسال نظر