شناسه خبر : 38880

یک میلیارد دلار برای خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو تامین شد

یک میلیارد دلار برای خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو تامین شد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار خرید واگن مترو با کمک دولت سیزدهم گفت: میزان اعتبار قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، ۸۷۰ میلیون دلار است که با توجه به افزایش تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه، هزینه آن به یک میلیارد دلار رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن هرمزی با تأکید بر اینکه اولویت شهرداری تهران تکمیل خطوط فعلی و سپس توسعه مترو است روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: قرارداد خرید 791 دستگاه واگن مترو بزرگترین قرارداد تاریخ متروی تهران محسوب می شود.

وی برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل ریلی را پیگیری قراردادهای مترو در خصوص تامین ۶۳۰ دستگاه واگن و همچنین اورهال قطارها برشمرد و گفت:‌ در زمینه تعمیرات اساسی قطارها نیز با عقب‌ماندگی مواجه بودیم که از ابتدای امسال تا به امروز توانستیم ۱۲ رام قطار را اورهال کنیم و بازسازی کلی ۲۹ رام قطار دیگر را نیز تا پایان سال در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه اضافه شدن قطارهای بازسازی شده باعث کاهش سرفاصله حرکت قطارها و ارائه مطلوب خدمات به شهروندان خواهد شد، تأکید کرد: قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را بعد از هفت سال با کمک دولت به سرانجام رساندیم و این اتفاق مهم پس از تغییر دولت و مدیریت شهری با همت شهردار تهران و شورای شهر دوره ششم و نیز همراهی دولت سیزدهم رقم خورد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که سال آینده، نخستین قطارها از محل این قرارداد تحویل شهرداری تهران شده و در خطوط مترو استفاده شود.

هرمزی در مورد اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی، با ذکر این نکته که برای خرید قطارهای مترو، دولت نزدیک به یک میلیارد دلار کمک کرده است، توضیح داد: میزان اعتبار قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، ۸۷۰ میلیون دلار است که با توجه به افزایش تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه، هزینه آن به یک میلیارد دلار رسید.

وی این نکته را هم یادآور شد که تا امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای تعمیرات قطارها هزینه شده و برای اورهال ۲۹ رام قطار تا پایان سال به حدود ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مترو پرند پس از ۱۲ سال آماده بهره‌برداری است

هرمزی در خصوص تأمین برق متروی پرند، از همکاری خوب استانداری تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران، خبر داد و گفت: تا چند روز آینده، مشکل برق متروی پرند برطرف می‌شود و این خط که دولت، کمک خوبی برای تکمیل آن کرد و عمده‌ عملیات عمرانی و ساختمانی و تأمین تأسیسات و تجهیزات آن در یک سال گذشته انجام شد، بعد از ۱۲ سال آماده بهره‌برداری است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی متروی پرند را ۲ هزار میلیارد تومان که با کمک دولت و شهرداری تهران تأمین شده است، اعلام کرد و افزود: پیشرف پروژه متروی پرند به ۹۹ درصد رسیده است و برای بهره‌برداری از این خط آماده می‌شویم.

ماه پربار مهر در زمینه توسعه حمل و نقل

معاون شهردار تهران در مورد طرح هایی که افتتاح و بهره‌برداری از آنها برای مهرماه در نظر گرفته شده‌ است نیز توضیح داد: امسال، ماه مهرِ پُرباری در حوزه حمل و نقل داریم و علاوه بر بهره‌برداری از اتوبوس‌های نو و بازسازی شده و ۱۲ رام قطار اورهال شده، به‌ زودی ایستگاه متروی میدان کتاب در خط هفت مترو با معماری زیبا و مدرن به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: همچنین ایستگاه متروی شهید ستاری تا انتهای خط ۶ مترو به طول ۶ کیلومتر را بهره‌برداری خواهیم کرد و به این ترتیب اهالی منطقه پنج از نعمت مترو بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه برای تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بلیت مترو و اتوبوس برای این قشر تا ۱۵ مهر رایگان است، گفت: یکی از تصمیم‌های مهم جلسات ستاد استقبال از مهر برای مدیریت ترافیک نیمه دوم سال که به نتیجه رساندیم، شناورسازی ساعت کاری ادارات، مدارس و صنوف مختلف است.

وی همچنین از انتقال زمان توزیع بار و کالا به ساعات غیر اوج ترافیک و برخورد با خودروهای متخلف از سوی پلیس راهور خبر داد و گفت: به منظور ترغیب و تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، برای شهروندانی که از طریق نرم‌افزار «شهرزاد» در مهرماه بلیت مترو و اتوبوس خریداری کنند، ۳۰ درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

هرمزی در خصوص تعداد سفرهای انجام شده در روز اول مهر با مترو و اتوبوس گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش سفر با مترو و بیش از یک میلیون تراکنش سفر با اتوبوس در روز اول مهر داشتیم که چهار تا پنج درصد این آمار را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل دادند که هزینه سفر آن‌ها رایگان بوده است.

ارسال نظر