شناسه خبر : 21740

چرا بیمه درمان تکمیلی خانواده (انفرادی)؟

نویسنده: رزا سعیدی
چرا بیمه درمان تکمیلی خانواده (انفرادی)؟

با افزایش آگاهی عمومی جامعه از بحث سلامت و بیشتر شدن سهم هزینه های درمانی در سبد خانواده ها، توجه اقشار مختلف جامعه به انتقال این ریسک به شرکت های بیمه جلب شده است.

تا چندین سال قبل در ایران، بیمه درمانی بیشتر مختص کارکنان سازمان ها و کارخانجات و به صورت گروهی بود. 

با توجه به نیاز بازار در بخش شرکت های کوچک و مشاغل آزاد برای انتقال ریسک هزینه های درمان،  بیمه های درمان خانواده توسط شرکت های بیمه‌ای به صورت مقطعی ارائه شد که با توجه به عدم آگاهی جامعه از ماهیت این بیمه نامه ها و عدم کنترل ریسک بیمه گران در این بخش همه گیری این بیمه نامه به تعویق افتاد. 

در سالهای اخیر و با افزایش فرهنگ بیمه ای در کشور و نیز تعریف قوانین و مقرارت کنترلی توسط شرکت های بیمه این محصول با قدرت بیشتری در سبد فروش بیمه های تجاری قرار گرفته که هر ساله با تنوع ایجاد شده در  پوشش ها و شرایط آن، بر جذابیت  آن اضافه می شود. 

اشکال کار کجاست: 

متاسفانه فقدان حمایت و یا کمرنگ شدن نقش حمایتی بیمه های اجتماعی که به عنوان بیمه پایه میشناسیم، منجر به انتقال نیاز حمایتی – درمانی جامعه به سمت شرکت های بیمه تجاری می شود که این موضوع اساساً با فلسفه وجودی بیمه های تجاری ناسازگار است. 

روزانه با تقاضای بسیار زیاد برای خرید بیمه درمان انفرادی مواجه می شوید که متاسفانه فرد در آستانه هزینه هنگفت درمانی قرار دارد. 

در حالیکه شرکت بیمه تجاری اقدام به بیمه کردن ریسک می کند ولی وضعیت ذکر شده، وقوع قطعی خسارت بوده و با ماهیت بیمه در تضاد است. 

 پیشنهاد می کنیم طرح های ما را ملاحظه و مقایسه کنید. 

اگر به زودی نیاز به اقدام درمانی داریم ..... 

در این حالت بیمه درمان تکمیلی خانواده (انفرادی) مناسب شما نیست و حتی در صورت عدم اعلام موضوع در زمان تهیه بیمه نامه، هزینه انجام شده در تعهد بیمه نخواهد بود.  

در این حالت پیشنهاد می شود در راستای کنترل هزینه ها از مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی که اقدامات درمانی را با تعرفه های پایین تر ارائه می دهند استفاده شود. 

راه حل چیست؟ 

بیمه پشتوانه روز های سخت است. 

در زمان سلامت کامل، بیمه درمان تکمیلی را به عنوان یکی از آیتم های ضروری در سبد خانواده خود قرار دهیم و مطمئن باشیم در این حالت چنانچه در آینده مشکلی برای سلامت خود یا یکی از اعضاء خانواده اتفاق افتاد، شرکت بیمه مطابق با مفاد بیمه نامه به تعهدات خود عمل می کند تا رنج بیماری برای شما کاهش یابد. 

شرکت بیمه تعاون به عنوان یکی از معدود شرکت های بیمه ای  ارائه دهنده بیمه درمان خانواده (انفرادی)، با بروز رسانی محصول خود، یکی از متنوع ترین و  جامع ترین بیمه نامه ها در این حوزه را ارائه می کند. 

با تعاون به سلامتی لبخند بزن

سرپرست بیمه های درمان شرکت بیمه تعاون

ارسال نظر