شناسه خبر : 21713

بیمه تعاون وارد باشگاه هزار میلیاردی‌ها شد

بیمه تعاون وارد باشگاه هزار میلیاردی‌ها شد

شرکت بیمه تعاون در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ وارد باشگاه هزار میلیاردی‌ها شد. مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ضمن اعلام این خبر، یکی از عوامل مهم در دستیابی به افزایش فروش و رشد پرتفوی شرکت را تسریع در بررسی پرونده‌های خسارت و جلب رضایت مشتریان عنوان کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی ‌با بیان اینکه شرکت بیمه تعاون، با برنامه‌ریزی و استراتژی که تعریف کرده به شکل مستمر عواملی را که باعث رضایت بیمه‌گذاران و مشتریان می‌شود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، گفت: بررسی این تحلیل‌ها نشان داد که یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث رضایت و اعتماد مشتریان می‌شود، تسریع در پرداخت خسارت است. به گفته وی، اینکه بیمه‌گران در زمان فروش بیمه‌نامه، رفتار خوبی از خود نشان دهند، اما در زمان پرداخت خسارت تعلل کنند، نمی‌توان انتظار داشت بتوانیم در زمینه فروش بیمه‌نامه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور رشد داشته باشیم. از این رو یکی از موارد مهم برای اطلاع‌رسانی مزایای بیمه و جلب اعتماد افراد جامعه، زمان پرداخت خسارت است. مدیرعامل بیمه تعاون بر این باور است: با توجه به همین رویکرد تسریع در پرداخت خسارت را به عنوان یک محور راهبردی و به عنوان یک مزیت رقابتی، در دستور کار قرار دادیم. به گفته مظلومی‌ در همین راستا، برای اینکه رضایت بیمه‌گذاران شرکت را به شکل مستمر مورد سنجش قرار دهیم، مرکز تماسی را ایجاد کردیم که این مرکز تماس، به شکل مستمر و مداوم، با بیمه‌گذاران و خسارت‌دیدگان در ارتباط است و رضایت‌ یا نظرات آنها را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد. وی افزود: قطعا این امر کمک خواهد کرد تا اگر در بخشی از فعالیت‌مان، فرآیند خدمات‌رسانی شرکت دچار نقص یا ضعفی بود، شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود. این یک روند مستمر است که در شرکت بیمه تعاون ایجاد شده و قطعا باعث خواهد شد تا در حوزه رضایتمندی مشتریان‌مان، عملکرد بهتری داشته باشیم.

اهمیت فروش بیمه‌نامه‌های خرد

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با تاکید براینکه تمرکز بر این موارد باعث شد تا در کنار سایر فاکتورهای اثرگذار بر فروش، برای نخستین بار وارد باشگاه هزارمیلیاردی‌ها شویم یادآور شد: در این مسیر با برنامه‌ریزی راهبردی برای تحقق اهداف، ترکیب سبد پرتفوی شرکت را متنوع کردیم و نخواستیم بر فروش یک رشته خاص بیمه تمرکز داشته باشیم. ضمن اینکه بحث فروش خرد را در اولویت قرار دادیم. وی با بیان اینکه فروش بیمه‌نامه‌های خرد در جامعه همواره از برنامه‌های شرکت بوده است چون اعتقاد داریم رشد این بخش می‌تواند باعث فروش بیشتر و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور شود یادآور شد: ما هنوز با اهدافمان فاصله داریم و نتوانسته‌ایم در مسیر توسعه ضریب نفوذ بیمه به شکل مناسب اقدام کنیم. بنابراین دراین راستا درکشور باید تلاش شود تا براساس نیازهای مشتریان، طرح‌های جدید بیمه‌ای طراحی یا بازطراحی شود تا بخش بیشتری از جامعه برای خرید بیمه‌نامه از خود تمایل نشان دهند. مظلومی‌ یادآور شد: با توجه به همین رویکرد هم در ترکیب پرتفوی شرکت، سهم فروشمان از قرارداد‌های بزرگ را کاهش دادیم و سعی کردیم سهم فروش شرکت را در حوزه بیمه‌نامه‌های خرد افزایش دهیم.

تحقق فروش ۱۹۰۰ میلیارد تومانی

وی در ادامه با تاکید براینکه یکی دیگر از اهداف بیمه تعاون، بحث سودآور بودن پرتفوی شرکت بوده است، تصریح کرد: در عین حال که ما به افزایش سهم بازار و رشد فروش توجه داشته‌ایم، اما به هر قیمتی سراغ جذب پرتفو‌ نرفتیم و از جذب پرتفو‌‌های زیان‌ده پرهیز کرده‌ایم. به طور قطع، مجموعه این عوامل و تلاش‌های نمایندگان و کارگزاران، منجر به این شد تا فروش بیمه تعاون برای نخستین بار از مرز هزار میلیارد تومان عبور کند. مظلومی ‌بر نقش مهم کارگزاران و نمایندگان بیمه تاکید کرد و گفت: قطعا نمایندگان بیمه، اصلی‌ترین و محوری‌ترین کانال توزیع خدمات و محصولات شرکت‌های بیمه هستند که در کنار کارگزاران و استارت‌آپ‌ها همچنان نقش مهم خود را در بحث فروش بیمه‌نامه‌ها ایفا می‌کنند. باید بپذیریم، اگر تلاش نمایندگان فعال شرکت نبود، قطعا دستیابی به فروش بالا در شرکت میسر نبود و از این جهت یکی از برنامه‌های ما برای رشد فروش بیشتر توسعه کیفی و کمی‌ شبکه فروش و نمایندگان شرکت است.

وی همچنین درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۱ شرکت خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری در سال جدید، تحقق فروش ۱۹۰۰ میلیارد تومانی به همراه تقویت شعب و نمایندگان از نظر کمی‌ و کیفی است. اینکه بتوانیم در شهرهای مختلف کشور، نمایندگان به میزان کافی داشته باشیم تا بتوانند در ارائه خدمات به مشتریان، بهتر عمل کنند.

به گفته وی، با توجه به این برنامه‌ریزی‌ها امیدوار هستیم در کنار جلب رضایت بیمه‌گذاران، بتوانیم خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهیم، چون براین باور هستیم که مشتریان، خودشان مبلغان خوبی برای شرکت محسوب می‌شوند و می‌توانند نسبت به معرفی محصولات و خدمات بیمه‌ای شرکت اقدام کنند.

ارسال نظر