شناسه خبر : 45309

نوت‌پد ویندوز ۱۱ با هوش مصنوعی کوپایلوت می‌تواند متن‌ها را بررسی کند

نوت‌پد ویندوز ۱۱ با هوش مصنوعی کوپایلوت می‌تواند متن‌ها را بررسی کند

Notepad ویندوز ۱۱ جدیدترین برنامه‌ای است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریافت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، Notepad ویندوز ۱۱ جدیدترین برنامه‌ای است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریافت می‌کند و حالا می‌تواند با ویژگی جدید «توضیح با Copilot»، متن هایلایت‌شده توسط کاربران را تجزیه‌وتحلیل کند. مایکروسافت هم‌اکنون پیش‌نمایش اولیه برنامه جدید نوت‌پد را برای آزمایش‌‎کنندگان کانال‌های Canary و Dev در دسترس قرار داده است.

ویژگی جدید Explain with Copilot با کلیک راست روی متن هایلایت‌شده در این برنامه در دسترس است. با انجام این کار، متن انتخاب‌شده شما کپی می‌شود و به‌صورت خودکار در نوار کناری Copilot for Windows قرار می‌گیرد و هوش‌مصنوعی مایکروسافت جستجوی خود در اینترنت برای تشریح آن را آغاز می‌کند.

این اولین‌بار است که مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی Copilot را به برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده ویندوز اضافه می‌کند. علاوه‌براین، غول ردموندی ظاهراً قصد دارد ویژگی Cowriter مجهز به هوش مصنوعی خود را نیز به نوت‌پد اضافه کند که می‌تواند بر اساس معیار‌های خاصی که توسط کاربر تعریف می‌شود، متن بنویسد.

مایکروسافت هنوز ویژگی Cowriter را برای نوت‌پد معرفی نکرده، اما Explain with Co‌pilot احتمالاً یکی از اولین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که ابزار ویرایشگر متن داخلی ویندوز به آن مجهز خواهد شد و در ادامه شاهد ادغام قابلیت‌های بیشتری با آن خواهیم بود.

مایکروسافت که اخیراً تأکید کرد در سال ۲۰۲۴ منتظر ویندوز ۱۲ نباشید، در چند وقت گذشته در حال ایجاد تغییراتی بر اساس کوپایلوت بوده است و شاید مهم‌ترین تغییر معرفی‌شده، اضافه‌شدن یک دکمه اختصاصی برای باز کردن این ابزار هوش مصنوعی به کیبورد رایانه‌های ویندوزی باشد.

 

ارسال نظر