شناسه خبر : 43625

مایکروسافت از اپل جلو زد

مایکروسافت از اپل جلو زد

در معاملات اخیر بورس آمریکا، ارزش سهام شرکت مایکروسافت افزایش یافت و این شرکت پس از سال‌ها دوباره به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، با افزایش ارزش سهام شرکت مایکروسافت در بورس آمریکا، ارزش بازار این شرکت از شرکت اپل بالاتر رفت و توانست به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شود.

سهام مایکروسافت سال گذشته هم رشد خوبی کرده بود و از ابتدای سال ۲۰۲۴ هم تقریباً به طور مداوم مثبت بوده و این در حالی است که رشد سهام اپل در همین مدت با موانعی روبرو بوده است.

دلیل رشد سهام مایکروسافت، توسعه برخی ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی در این شرکت بوده و سهامداران آن امیدوارند که این غول نرم افزاری بتواند جایگاه خوبی در حوزه هوش مصنوعی در بازار جهانی برای خود دست و پا کند.

طی هفته گذشته ارزش سهام اپل ۳ درصد ریخت و ارزش بازار این شرکت به ۲.۸۷ تریلیون دلار رسید اما سهام مایکروسافت ۳ درصد رشد کرد و ارزش بازار آن به ۲.۸۹ تریلیون دلار افزایش یافت.

ارزش سهام اپل طی سال ۲۰۲۳ حدود ۴۸ درصد رشد کرد اما سهام مایکروسافت در همین بازه زمانی ۵۷ درصد بالا رفته است.

دلیل کاهش ارزش سهام اپل نگرانی‌ها نسبت به کاهش فروش گوشی‌های آیفون به خصوص در بازار چین است که موجب شده تا کارشناسان ارزیابی خود از ارزش واقعی سهام این شرکت را کاهش دهند.

ارسال نظر