شناسه خبر : 10182

مایکروسافت اولین قربانی ویروس کرونا در آمریکا شد

مایکروسافت اولین قربانی ویروس کرونا در آمریکا شد

شاخص داوجونز در آخرین ساعات معاملاتی در بازار آمریکا افت سنگینی را متحمل شد در حالی که صف های فروش در نوبت معاملاتی بعدازظهر سنگین تر شد و خبرهای نگران کننده از انتشار ویروس کرونا در کالیفرنیا، سهامداران را از بازار عقب نشانده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از سنا، در حالی که خبرهای ضد و نقیض در خصوص ابتلای چند نفر از اهالی کالیفرنیا به ویروس کرونا در آمریکا پیچیده است، شاخص داوجونز با صف فروش سهام شرکت ها رو به رو شده است.

این در حالی است که، این متغیر با افت ۲.۶ درصدی همراه شد و به این ترتیب شاخص اس اند پی نیز افت ۲.۵ درصدی را از آن خود کرد در حالی که، نزدک نیز ۲.۷ درصد منفی شد.

گاوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا، در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشت با بررسی هشت هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی ایالت کالیفرنیا، ۲۸ مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند.

انتشار این اخبار موجب افت قیمت دلار در معاملات امروز در بازار ارز شد و ارزش برابری این ارز را در مقایسه با ین ژاپن با کاهش ۰.۵ درصدی همراه کرد.

اما در معاملات وال استریت، افت ۴ درصدی قیمت سهام شرکت مایکروسافت، سرمایه گذاران را نسبت به بازگشت این سهم به مدار مثبت ناامید کرد.

شرکت مایکروسافت که در پی انتشار ویروس کرونا به آمریکا دچار شکست سنگینی شد، اعلام داشت: به نظر می رسد با شیوع ویروس کرونا، این شرکت در شاخه فروش سیستم های کامپیوتری (پی سی) با کمبود تقاضا رو به رو شود.

بر این اساس، شرکت اپل و اچ پی نیز دقیقا به همین دلیل با افت سنگین قیمت سهام خود همراه شدند.

با این روند منفی، مایکروسافت در یک روز معاملاتی با افت ۵۰ میلیارد دلاری ارزش بازار خود رو به رو شد در حالی که نسبت فروش محصولات پی سی این شرکت در سطح بین المللی نیز افت ۲ درصدی را به ثبت رسانده است .

ارسال نظر