شناسه خبر : 42335

انتقاد گواردیولا از چمن ورزشگاه ملک عبدالله

انتقاد گواردیولا از چمن ورزشگاه ملک عبدالله

سرمربی منچسترسیتی از کیفیت چمن زمین بازی فینال جام جهانی باشگاه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جام جهانی باشگاه‌ها به میزبانی عربستان برگزار شد و در نهایت این منچسترسیتی بود که توانست برای نخستین بار در تاریخ جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پپ گواردیولا در نشست خبری پس از بازی گفت: در ابتدای بازی خوش‌شانس بودیم که دروازه ما باز نشد. حریف تلاش کرد تا کنترل بازی را به دست بگیرد. آنها بسیار خوب پاسکاری می‌کردند و در نیمه نخست بسیار بهتر ظاهر شدند. ما رفته‌رفته کنترل بازی را به دست گرفتیم و در نیمه دوم بهتر از حریف ظاهر شدیم.

ما یک فصل تاریخ را با این قهرمانی رقم زدیم. کادر فنی و بازیکنان نقش بسزایی در این تاریخ‌سازی داشتند؛ چه بازیکنانی که فصل قبل با ما بودند مثل ریاض محرز و گوندوغان و چه بازیکنانی که در تابستان سال جاری راهی تیم شدند، همه در این تاریخ‌سازی نقش دارند.

گواردیولا ادامه داد: بعد از هشت سال کار در کنار هم امروز توانستیم رویای قهرمانی در همه جام‌های ممکن را محقق کنیم. همه جام‌ها ممکن است که تکرار شوند اما امشب به این احساس رسیدیم که توانستیم به خط پایان برسیم. من قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را برای نخستین بار با بارسلونا به دست آوردم.

در آن لحظه کاملا احساسی شده و پر از انرژی بودم. احساسی که بعد کسب جام و افتخار است، زیباست. هواداران سیتی این جام را همیشه به خاطر خواهند آورد. این یک لحظه تاریخی برای ماست. امشب خوشحالی می‌کنیم و جشن می‌گیریم و فردا خودمان را آماده رقابت در جامی دیگر می‌کنیم.

سرمربی منچسترسیتی درباره میزبانی عربستانی هم گفت: میزبانی خوب بود از کیفیت بالای هتل‌ها گرفته تا سازماندهی بسیار خوب. همه چیز خوب بود و پیراهن‌های زیادی از منچسترسیتی در ورزشگاه بود. از میزبانی عربستان تشکر می‌کنم. تنها یک ایراد وجود داشت و آن هم اینکه چمن ورزشگاه از کیفیت لازم برخوردار نبود. چمن می‌توانست بهتر از این باشد اما به هر حال از شما به خاطر این میزبانی خوب تشکر می‌کنم.

عبور گواردیولا از کارلتو

پپ گواردیولا با قهرمان‌کردن منچسترسیتی در جام جهانی باشگاه‌ها رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت رساند و به پرافتخارترین مربی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. او به تنها مربی در تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد که توانسته است چهار بار عنوان قهرمانی را در جام جهانی باشگاه‌ها به دست آورد.

پیش از این کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا هر دو با سه قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها رکورددار بودند که سرمربی اسپانیایی سیتی توانست با پیروزی برابر فلومیننزه چهارمین قهرمانی خود را هم به ثبت برساند و دست به تاریخ‌سازی بزند. گواردیولا با سه تیم مختلف این افتخار را به دست آورد. او سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ با بارسلونا و سال ۲۰۱۳ با بایرن‌مونیخ و ۲۰۲۳ با منچسترسیتی این عنوان را کسب کرد.

 

ارسال نظر