شناسه خبر : 40867

میانگین سنی تیم ملی معضل فوتبال ایران در ۴ سال آینده

میانگین سنی تیم ملی معضل فوتبال ایران در ۴ سال آینده

سرمربی تیم ملی فوتبال بار‌ها از جوانگرایی در تیم ملی فوتبال ایران سخن گفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در بازی آخر مقابل تیم هنگ کنگ میانگین سنی بالایی را تجربه کرد و این در حالی است که سرمربی تیم ملی فوتبال نه تنها در حال حاضر که روی نیمکت تیم ملی نشسته است بلکه درگذشته هم یکی از نقاط مثبت خودش را استفاده از جوانان می‌دانسته است.

دعوت از بازیکنی مثل امید ابراهیمی که ۳۶ سال سن دارد در مقطع کنونی با تفکرات سرمربی تیم ملی فوتبال تناقض دارد و این تنها مورد از بازیکنان مسن در تیم ملی نیست.

در دوره‌ای که تیم‌های رقیب ما در آسیا به ویژه در شرق آسیا رو به استفاده از جوانان و بازیکنان زیر ۲۱ سال دارند هنوز در فوتبال ما همان بازیکنانی که در سال ۲۰۱۸ در جام جهانی و انتخابی قبل از آن داشتیم هنوز در ترکیب تیم حضور دارند.

شاید تنها گزینه‌ای که در روز‌های اخیر یک امتیاز مثبت برای قلعه نویی محسوب می‌شود استفاده از محمد محبی است.

از طرفی بازیکنانی همچون آریا یوسفی، حسین نژاد، حزباوی، سحر خیزان و قربانی در ترکیب تیم ملی ایران شاید میانگین سنی تیم را کاهش دهد، اما آنچه در زمین مسابقه مشهود است ترکیب داخل زمین است که بوی جوانگرایی ندارد.

قلعه نویی در انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد میانگین بالای سنی بازیکنان تیم ملی درون زمین گفت: این موضوع فنی است و بنده بر اساس تاکتیک و نیاز هایم بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنم.

البته قلعه نویی پیش از این بار‌ها گفته است که جوانگرایی باید در باشگاه‌ها صورت بگیرد، اما هزینه این جوانگرایی را در صورت عدم نتیجه گیری گریبان سرمربیان باشگاهی را نمی‌گیرد؟

باید دید تیم ملی فوتبال با حضور قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا چقدر میانگین سنی اش بالاتر می‌رود و آیا وعده یک فوتبال علمی در تیم ملی فوتبال عملی هم خواهد شد یا خیر؟


 

ارسال نظر