شناسه خبر : 38115

اختصاصی چابک آنلاین؛

این نیمکت داغ به چه کسی خواهد رسید؟

این نیمکت داغ به چه کسی خواهد رسید؟

در فاصله ۹ ماه مانده تا شروع یورو ۲۰۲۴ یک اتفاق تقریباً بی‌سابقه رخ داده و مربی تیم ملی آلمان که میزبان این تورنمنت است، اخراج شده است.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، آخرین بار در سال 1926 مربی آلمان غربی اخراج شده بود،یعنی نزدیک به یک قرن قبل. 

مقامات فوتبال آلمان فرصت زیادی برای پیداکردن جانشین فلیک ندارند و نام‌های متعددی مطرح است. 

به جز یورگن کلوپ که به لیورپول تعهد دارد، گزینه‌های دیگری هم هستند.

یولیان ناگلسمان مربی 36 ساله که در بایرن‌مونیخ جای فلیک را گرفت اما در میانه فصل قبل عذرش را خواستند و توماس توخل روی نیمکت باواریایی‌ها نشست. 

مشکل اینجاست که او همچنان و تا سال 2026 با بایرن قرارداد دارد و فدراسیون فوتبال آلمان باید وارد مذاکره شود به شرطی که او تمایلی به مربیگری در تیم ملی داشته باشد. 

لوتار ماتئوس، رکورددار بازی برای آلمان که کارشناس تلویزیونی شده، می‌گوید: «فکر می‌کنم در 63 سالگی نیاز دارد که هر روز کار و تمرین کند و این با کار در تیم ملی منطبق نیست.»

 گفته می‌شود او قصد رفتن به بوروسیادورتموند را دارد.  

وقتی هانسی فلیک قصد جدایی از بایرن‌مونیخ را داشت، شاید گلاسنر زودتر از همه فهمید.

 در آستانه دیدار با ولفسبورگ، فلیک به همتایش گفت روز بعد از بایرن می‌رود.

 این مربی اتریشی 49 ساله واقعاً موفق بوده، او با آینتراخت فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا شده و دوران خوبی هم با ولفسبورگ داشت. 

نکته جالب در مورد او اینکه اگر مربی آلمان شود، در آبان در دیداری دوستانه به مصاف تیم کشورش می‌رود در حالی که مربی آلمانی روی نیمکت اتریش می‌نشیند: رالف رانگنیک!   

رودی فولر مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان و سرپرست تیم ملی که در بازی دوستانه امشب مقابل فرانسه به طور موقت روی نیمکت آلمان می‌نشیند.

 این قهرمان جام جهانی 1990 بعد از حذف شرم‌آور آلمان از یورو 2000 به تیم ملی آمد و دو سال بعد تا فینال جام جهانی 2002 رفت که با دو گل به برزیل باختند.

 حتی بعد از جام جهانی 2022 هم صحبت‌هایی از بازگشت فولر 63 ساله بود اما او با قدرت از فلیک دفاع کرد کاری که بعد از باخت مقابل ژاپن دیگر انجام نداد.  

 اشتفان کونتز مربی 60 ساله تیم ملی ترکیه که گفته می‌شود در آستانه اخراج از این تیم قرار دارد. 

تساوی یک بر یک با ارمنستان او را در یک قدمی برکناری قرار داده. 

اما او که سابقه قهرمانی یورو 1996 را دارد، چهره محبوبی در آلمان است. 

نه فقط به خاطر 25 بازی ملی بلکه به عنوان مربی تیم زیر 21 سال کشورش را به دو قهرمانی اروپا رساند. 

او همچنین مربی تیم امید آلمان در المپیک توکیو بود که نتوانست از گروهش صعود کند.

راجر اشمیت مربی 56 ساله بنفیکا که عملکرد خوبی در این تیم داشته و قهرمانی لیگ پرتغال را در فصل قبل به دست آورده، هم یکی از گزینه‌های مربیگری آلمان است. 

او در تابستان مورد توجه برخی از تیم‌های طراز اول اروپا قرار گرفت اما خودش را به باشگاه لیسبونی متعهد کرده و با آنها قرارداد بلندمدت بسته است.

 

ارسال نظر